Hej! (Blev först fel med bilderna)

Jag har köpt en lägenhet där jag skulle vilja riva två väggar men är inte så bra på att tolka ritningar från 40-talet. Har tyvärr inga fler bilder än dessa. De rosamarkerade väggarna är de jag skulle vilja riva. Är det någon som vill ge sig på en tolkning? Tänkt att jag ska kontakta en arkitekt eller liknande men börjar med att slänga ut frågan här!

Ritning från 1940-talet med markerade väggar i rosa och en gul ram, planerade för rivning i en lägenhet. Svartvit ritning av en lägenhetsplan från 1940-talet med två väggar markerade i rosa för eventuell rivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Agnes Palm Agnes Palm skrev:
?
Svårtydd fråga...😎
 
  • Haha
Agnes Palm
  • Laddar…
Ja du, ska du rita ett hus, börja med ett lämpligt cadprogram eller papper-penna...😉
 
  • Haha
Agnes Palm
  • Laddar…
Har du ritningen i bättre upplösning? Eller fler ritningar som visar konstruktionen?
 
LaszloToth LaszloToth skrev:
Har du ritningen i bättre upplösning? Eller fler ritningar som visar konstruktionen?
Nej tyvärr, dessa är de enda som finns :(
 
T
Hur många våningar är det?
 
Dessa är till 99% ickebärande. Men hursomhelst måste du ju ha lov från styrelsen i vilket fall. De bör ju också veta, eller iallafall ha riktiga konstruktionsritningar.
 
T TechChad skrev:
Hur många våningar är det?
Tre våningar totalt är huset! Vår lägenhet ligger på andra våningen.
 
A AG A skrev:
Dessa är till 99% ickebärande. Men hursomhelst måste du ju ha lov från styrelsen i vilket fall. De bör ju också veta, eller iallafall ha riktiga konstruktionsritningar.
Tack för hjälpen! Kul att höra! Det är dem jag pratat med och de verkade inte riktigt heller veta.. Men får ta en snack till!
 
BirgitS
Det är utritat en liten vägg till höger i det inringade område och till vänster om den finns det diverse fyrkanter med text. Det skulle kanske kunna betyda att det är något bärande där.
Arkitektritning med markerad vägg och textannoteringar som kan tyda på en bärande konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Agnes Palm Agnes Palm skrev:
Tänkt att jag ska kontakta en arkitekt eller liknande men börjar med att slänga ut frågan här!
Byggkonstruktör med erfarenhet av flerfamiljshus från den tiden är vad du behöver.
 
  • Gilla
Agnes Palm
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är utritat en liten vägg till höger i det inringade område och till vänster om den finns det diverse fyrkanter med text. Det skulle kanske kunna betyda att det är något bärande där.
[bild]


Byggkonstruktör med erfarenhet av flerfamiljshus från den tiden är vad du behöver.
Tack för svaret!
 
Dom är inte bärande utan det är den vägg som BirgitS inringat som är bärande.
 
  • Gilla
Agnes Palm och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.