Hej, har en Am 415x med GPS, där ett område inte klipps så ofta längst bort, hur får man den att inte missa det ?
 
Testa med att manuellt bära klipparen till berört område.
 
E etompau skrev:
Testa med att manuellt bära klipparen till berört område.
Tack, du menar att den behöve lära sig den ytan. Ser att set i menyn finns nåt spm heter arbetsyta, men där kan man bara välja om den ska klippa tills batteriet tar slut eller ej, vart programmeringar man biyta?
 
Hur länge har maskinen varit i drift?

Om du bär klipparen till de område som du har problem med och startar den där så kan GPS-kartan blir uppdaterad och den kan hitta dit oftare.

"Biyta" är någon annat, det är ett område, dit klipparen inte själv kan köra till, ingen väg dit finns, utan användaren får själv bära klipparen dit och hem efter klippningen.
 
E etompau skrev:
Hur länge har maskinen varit i drift?

Om du bär klipparen till de område som du har problem med och startar den där så kan GPS-kartan blir uppdaterad och den kan hitta dit oftare.

"Biyta" är någon annat, det är ett område, dit klipparen inte själv kan köra till, ingen väg dit finns, utan användaren får själv bära klipparen dit och hem efter klippningen.
Tack !
Den har varit igång en vecka bara, får lyfta dit den fler ggr…
 
Har den hunnit generera kartan ännu, där du ser hur begränsning- och guideslingorna går?

Jag har haft lite strul ibland, exv att den säger att vägen till ett område är blockerat. Den brukar då lämna laddstationen, snurra ett varv, och sedan köra tillbaka och parkera istället för att åka ut och klippa. Ibland har det hjälpt att se till så att området täcker laddstationen (vilket jag tycker inte borde behövas).

Edit: med "område" menar jag sånt du själv ritat in på kartan.
 
A Alexander HB skrev:
Har den hunnit generera kartan ännu, där du ser hur begränsning- och guideslingorna går?

Jag har haft lite strul ibland, exv att den säger att vägen till ett område är blockerat. Den brukar då lämna laddstationen, snurra ett varv, och sedan köra tillbaka och parkera istället för att åka ut och klippa. Ibland har det hjälpt att se till så att området täcker laddstationen (vilket jag tycker inte borde behövas).
Hej, Alex. Hur vet man att kartan är klar? Jag ser i appen vart den åkt, men det verkar bara vara hur den åkt sen sista laddningen…
 
Det tog cirka 1-2 veckor för mig, och då fick den köra varje dag. Det kommer en notis i appen när den är klar.

Sen ska det se ut så här, där grön linje är begränsningsslingan och blå linje guidekabeln:
Skärmklipp av en app som visar en karta över en gräsmatta med begränsningsslinga och guidekabel för en robotgräsklippare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen kan du (via ett tämligen kasst interface) definiera egna områden på kartan där den ska klippa resp. inte klippa, och exv schemalägga när varje område ska besökas. Smidigt när det funkar, men ibland strular det.
 
A Alexander HB skrev:
Det tog cirka 1-2 veckor för mig, och då fick den köra varje dag. Det kommer en notis i appen när den är klar.

Sen ska det se ut så här, där grön linje är begränsningsslingan och blå linje guidekabeln:
[bild]

Sen kan du (via ett tämligen kasst interface) definiera egna områden på kartan där den ska klippa resp. inte klippa, och exv schemalägga när varje område ska besökas. Smidigt när det funkar, men ibland strular det.
Tack. Jag ser en del funktioner via telefonens app ( bor några kvarter ifrån den), finns det ännu fler funtioner när man är i närheten via blåtand eller är det samma ?
 
Hmm, vissa saker/inställningar måste göras via BT (man får slå koden i appen), men minns/vet inte riktigt vilka. Kartan och det ska fungera via mobilnätet, dock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.