Jag skulle vilja bygga en kub med sidor av speglar, med ca 30 cm sidor.

Den ska stå i trädgården och täcka över några uttag och sladdar till dammen, så behöver att den är vattentät på något sätt (men skulle lika gärna kunna lösa med en hink uppochner som står under kuben).

Jag tänker mig att bygga en kub av typ plywood och sedan limma på speglar på sidorna, alternativt av spegelglasen direkt med trekantslister i vinklarna. Det tror jag att jag löser.

Men jag har googlat och letat efter speglar, antingen på plexiglas eller folie, men inte hittat något lämpligt material. Har ni något tips? Budgeten är tänkt att räknas i hundralappar i alla fall.

Bifogar bild som exempel. Kubformad spegelbord med växt och ljushållare i inredningsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ikea har 30*30 för 79 spänn styck och amazon.se har tiopack 20*20 för 139:00. Självhäftande.
 
  • Gilla
Genomklok
  • Laddar…
Intressant projekt. Med fem speglande sidor så räcker ju 2 av amazons 10-pack för 4 speglar/sida.
Bygg kuben i grov plywood och fuktsäkra den med lämplig färg som går att limma på. Silikona alla skarvar mellan speglarna. Sätt gärna fötter på den så den kommer upp några millimeter.
 
  • Gilla
Genomklok och 1 till
  • Laddar…
Tänk på att speglar utomhus som träffas av solljus kan orsaka brand!
 
K Kapsyl skrev:
Intressant projekt. Med fem speglande sidor så räcker ju 2 av amazons 10-pack för 4 speglar/sida.
Bygg kuben i grov plywood och fuktsäkra den med lämplig färg som går att limma på. Silikona alla skarvar mellan speglarna. Sätt gärna fötter på den så den kommer upp några millimeter.
Bra tips! Har beställt speglar nu i 30*30 så kan återkomma med resultatet sedan.

Är det någon särskild färg som är lämplig att limma på? Har vanlig fasadfärg som jag tänkt använda och sedan limma med tec7. Kanske bara en klick i mitten för att inte riskera att spräcka spegeln när träet rör sig.
 
A Abies koreana skrev:
Tänk på att speglar utomhus som träffas av solljus kan orsaka brand!
Det är ett bra medskick. I det här fallet kommer kuben stå på en marksten mitt på gräsmattan, 15 meter från närmaste byggnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.