Här putsat varje månad om man bor granne med havet och strand. Värst är när fiskmåsen får ting precis när fönsterputsaren åkt hem 😂
 
  • Gilla
GYogytorna1
  • Laddar…
Jag är 52 år och har putsat fönster tre gånger i samband med flytt, en gång efter fönsterrenovering och jag har även köpt tjänsten en gång.
Nuvarande hus har jag bott tio år i och nu börjar jag fundera på om jag ska putsa eller möjligen köpa tjänsten.
 
  • Gilla
  • Haha
Jakobk och 4 till
  • Laddar…
Jag var på ett bröllop där brudens far berättade om att efter han blev änkling blev fönstren bara smutsiga till en viss gräns, sen tog regnet lite ibland.
Själv tror jag sonen tvättade fönstren en gång och en tillfällig sambo tvättade fönstren en annan gång, själv är jag i garaget och på vedbacken eller gör något roligare med tiden :)
/W
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Som hos så många andra så blir det väl ett par/tre år mellan putsningarna.
Senast var för en månad sedan.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
BirgitS
Manganbangan Manganbangan skrev:
Sen var det nått supermedel man blandade i hinken. Har inte koll på vad det hette och har lånat ut kitet🤔

Kan ha vart denna: [länk]
"Supermedlet" verkar bestå av diskmedel och lite sprit.
 
H Haagbard skrev:
Jag är 52 år och har putsat fönster tre gånger i samband med flytt, en gång efter fönsterrenovering och jag har även köpt tjänsten en gång.
Nuvarande hus har jag bott tio år i och nu börjar jag fundera på om jag ska putsa eller möjligen köpa tjänsten.
Jag räknade för skojs skull ut hur många rutor jag hade behövt putsa på tio år om man räknar in och utsida på alla glas.
Exklusive rutorna i dörrarna så blir putsning 3 ggr/år 6780 rutor och då har ändå alla fönster hel innerruta och bara spröjs utåt. 😅
 
D
Ringde Webers tekniska support, dom sa att puts inte har på fönstren att göra. Provar Finjas på måndag.
 
  • Gilla
  • Haha
nino och 7 till
  • Laddar…
Manganbangan Manganbangan skrev:
Ja natürlich! [länk]
Det där villhöver jag 😊 Går det att skruva i ett längre skaft? Är skaftet ledat?
 
B Bästerortarn skrev:
Det där villhöver jag 😊 Går det att skruva i ett längre skaft? Är skaftet ledat?
Det finns teleskopskaft att köpa till. Min är standardskrapan men såg att det fanns ledade med. Googla på "Unger fönsterputs skaft" 👊 trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag någonsin skulle diskutera fönsterputs på nätet...
 
  • Gilla
  • Haha
J.Hoffa och 1 till
  • Laddar…
Manganbangan Manganbangan skrev:
Det finns teleskopskaft att köpa till. Min är standardskrapan men såg att det fanns ledade med. Googla på "Unger fönsterputs skaft" 👊 trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag någonsin skulle diskutera fönsterputs på nätet...
Theres a first for everything :)

Fan vad smutt, det måste jag ha. Med teleskopskaft och ledat handtag är man ju kittad så det räcker!
 
Redigerat:
En gång om året antigen det behövs eller inte.

Precis lika ofta som Bamses farmor städar alltså. Detta brukar inträffa på natten innan barnen har födelsedagskalas eftersom jag varje år säger att jag i år ska göra det i god tid.
 
  • Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
Magnus E K
Har ambitionen att göra det två gånger per år (sen vår och sen höst) men har i praktiken kanske blivit ca en gång per år i genomsnitt utom för det fönster i köket som har finast utsikt och går att putsa båda sidorna inifrån.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi putsar aldrig. Eriks fönsterputs kommer var sjunde vecka och gör det. :p
 
  • Gilla
Magnus E K
  • Laddar…
Inte putsat alls och jag köpte mitt hus 2002 och jag tror inte att förre ägaren putsade heller. Bara när solen står på som jag lägger märke till att de bör putsas. Men sen blir det mörkt igen ju och de ser rena ut!
 
  • Haha
Dan1891
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.