Hej! Hur gammalt är detta bastuaggregat? Kan man sälja eller är det bara och slänga på tippen?Mvh! Anders
 
  • Äldre modell av ett bastuaggregat av märket Tylö, i brun/gul nyans, placerat på en pall i ett garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre Tylö bastuaggregat typ 5 E, 5 kW, placerat på ett trästativ, med tydlig etikett och installationsinstruktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Enormt klassiskt bastuaggretat från typ år 1980 eller liknande. Bastuaggregat används ju oftast inte särskilt mycket och går säkert att sälja till någon som bygger en mindre/normalstor bastu.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Bastuaggregat är inte särskilt dyra alls så det handlar inte om några stora pengar. Under hälften vad ett nytt lika kraftigt aggregat kostar. Man kanske kan prova med 2500 kr och vara beredd på lite prutning och det ser mycket fräscht ut helt utan skador(?) Vid denna tid på året är dock efterfrågan på bastuaggregat låg och priserna låga. Glömde dock fråga om du har styrboxen kvar eller ej? Det är helt avgörande för priset.

Edit: Ser nu att priserna på bastuaggregat har sjunkit jämfört med för ett par år sedan och utbudet är ganska stort av begagnade för typ en 1000-lapp. Förmodligen få som drar igång nya byggprojekt i dessa kärva tider.
 
Redigerat:
J Josth skrev:
Bastuaggregat är inte särskilt dyra alls så det handlar inte om några stora pengar. Under hälften vad ett nytt lika kraftigt aggregat kostar. Man kanske kan prova med 2500 kr och vara beredd på lite prutning och det ser mycket fräscht ut helt utan skador(?) Vid denna tid på året är dock efterfrågan på bastuaggregat låg och priserna låga. Glömde dock fråga om du har styrboxen kvar eller ej? Det är helt avgörande för priset.

Edit: Ser nu att priserna på bastuaggregat har sjunkit jämfört med för ett par år sedan och utbudet är ganska stort av begagnade för typ en 1000-lapp. Förmodligen få som drar igång nya byggprojekt i dessa kärva tider.
Tack mycket bra info!
Jätte fräscht kan nog gissa att det inte använt speciellt mycket under de senaste 20 åren!
Jag hittar icke styrboxen tyvärr!
Lägger ut det för en femhundring iaf :)
Ha de bäst!
Anders
 
Jag försökte sälja ett bastuaggregat som var snäppet nyare, i polerat rostfritt, med nya stenar i kartong... Det låg länge på blocket, till slut skänkte jag bort det.... Visserligen ett par år sen men... Så du inte får upp förhoppningarna för högt...
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag försökte sälja ett bastuaggregat som var snäppet nyare, i polerat rostfritt, med nya stenar i kartong... Det låg länge på blocket, till slut skänkte jag bort det.... Visserligen ett par år sen men... Så du inte får upp förhoppningarna för högt...
Hej!
Ok då är det nog ingen ide försöka sälja de alltså :)
Tack för infon iaf!
Mvh!
Anders
 
Nu letar jag iofs efter ett 8kW Tylö eftersom jag fått jordfel i mitt, men 4-500 hade jag betalat. Det vanskliga med ett begagnat är om det suttit i en anläggning utan jfb, då vet man ju inte om det smäller den.

/Höghus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.