U
---Avslutad---
Grå GreenLine regntunna på 100 liter placerad vid husvägg, ansluten till stuprör, för att samla regnvatten.
Vi behöver alla bli bättre på att hushålla med våra vattenresurser och bli mer medvetna om hur vi använder vårt kranvatten. Torra, varma somrar med bevattningsförbud kommer troligen bli att vanligare. Att samla regnvatten i Greenlines smarta regntunna och använda till bevattning av dina odlingar och växter är ett klimatsmart sätt att använda vårt vatten. Förutom miljön, mår även växterna bättre av att vi använder oss av regnvatten. Regnvattnet är i rätt temperatur och innehåller mindre mängder klor och kalk som kan ha en negativ påverkan på växterna.

Nu kan två personer vinna en GreenLine Regntunna 100 L inklusive tillbehör.

Värde: 2 x 1 149 kr

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna en regntunna från GreenLine.

Fråga: Vilka tillbehör levereras GreenLines 100 liters regntunna med?

Svaret hittar du här: https://www.greenline.eu/

Vinnaren utses 24/5.
--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Greenline för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering. Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
 
  • Gilla
  • Wow
AlfaC och 4 till
  • Laddar…
Tunnan levereras med lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning.

Här på landet behövs det ständigt mer vatten till odling och en regntunna som denna skulle passa utmärkt hos mig 😇
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Vi behöver alla bli bättre på att hushålla med våra vattenresurser och bli mer medvetna om hur vi använder vårt kranvatten. Torra, varma somrar med bevattningsförbud kommer troligen bli att vanligare. Att samla regnvatten i Greenlines smarta regntunna och använda till bevattning av dina odlingar och växter är ett klimatsmart sätt att använda vårt vatten. Förutom miljön, mår även växterna bättre av att vi använder oss av regnvatten. Regnvattnet är i rätt temperatur och innehåller mindre mängder klor och kalk som kan ha en negativ påverkan på växterna.

Nu kan två personer vinna en GreenLine Regntunna 100 L inklusive tillbehör.

Värde: 2 x 1 149 kr

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna en regntunna från GreenLine.

Fråga: Vilka tillbehör levereras GreenLines 100 liters regntunna med?

Svaret hittar du här: [länk]

--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Greenline för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering. Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
En regntunna skulle förenkla mycket för våran del hemma. Nu används hinkar/baljor mm. Så en riktig tunna vore guld värt.

Svaret på frågan är: Tunnan levereras med lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning.
 
Hej
Den levereras med lock, sockel, anslutning till stuprör och kran för avtappning.

Vi har ständigt bevattningsförbud i området sen vi byggde 2016. Kommunalt VA men med grävda brunnar. Med en sådan skulle vi kunna kompensera något iaf.

Mvh
Håkan
 
Man får med kran för avtappning, stuprörsanslutning, en sockel och ett lock.

Vill försöka spara på det kommunala vattnet och använda ett lite fräschare regnvatten.
 
Den levereras med lock, sockel, anslutning till stuprör och kran för avtappning.

Marken på tomten hemma består av ett tunt lager matjord, under detta tunna lager är det utfyllnad i form av sprängsten, grus, gammal bråte och annat restmaterial från bygget av bostadsområdet. Således oerhört väldränerat. Den stora fördelen är att huset aldrig kommer att behöva dräneras och att risken för översvämning är 0. Den stora nackdelen är att det går åt hiskeliga mängder vatten för att hålla växtligheten vid liv. En vår fastighet är med andra ord som klippt och skuren för en vattentunna!
 
  • Gilla
Inga L
  • Laddar…
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Vi behöver alla bli bättre på att hushålla med våra vattenresurser och bli mer medvetna om hur vi använder vårt kranvatten. Torra, varma somrar med bevattningsförbud kommer troligen bli att vanligare. Att samla regnvatten i Greenlines smarta regntunna och använda till bevattning av dina odlingar och växter är ett klimatsmart sätt att använda vårt vatten. Förutom miljön, mår även växterna bättre av att vi använder oss av regnvatten. Regnvattnet är i rätt temperatur och innehåller mindre mängder klor och kalk som kan ha en negativ påverkan på växterna.

Nu kan två personer vinna en GreenLine Regntunna 100 L inklusive tillbehör.

Värde: 2 x 1 149 kr

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna en regntunna från GreenLine.

Fråga: Vilka tillbehör levereras GreenLines 100 liters regntunna med?

Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses 24/5.
--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Greenline för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering. Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Den levereras med lock, sockel, anslutning till stuprör och kran för avtappning


Vi har precis flyttat till hus och bygger just nu upp växthuset och pallkragarna. Det enda vi saknar är nära tillgång till vatten så den här tunnan skulle vara perfekt vid husknuten!
 
U Ulrika M.M skrev:
[bild]
Vi behöver alla bli bättre på att hushålla med våra vattenresurser och bli mer medvetna om hur vi använder vårt kranvatten. Torra, varma somrar med bevattningsförbud kommer troligen bli att vanligare. Att samla regnvatten i Greenlines smarta regntunna och använda till bevattning av dina odlingar och växter är ett klimatsmart sätt att använda vårt vatten. Förutom miljön, mår även växterna bättre av att vi använder oss av regnvatten. Regnvattnet är i rätt temperatur och innehåller mindre mängder klor och kalk som kan ha en negativ påverkan på växterna.

Nu kan två personer vinna en GreenLine Regntunna 100 L inklusive tillbehör.

Värde: 2 x 1 149 kr

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna en regntunna från GreenLine.

Fråga: Vilka tillbehör levereras GreenLines 100 liters regntunna med?

Svaret hittar du här: [länk]

Vinnaren utses 24/5.
--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Greenline för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering. Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Vi lever i tider av torka och strid,
där vatten blir dyrbart, en värdefull frid.
Med varma somrar och bevattningsförbud,
behöver vi alla en mer klimatsmart attityd.

Med Greenlines regntunna, en vän för vår jord,
samlar vi regnvatten, så rik och så god.
Till trädgårdens skönhet, till varje blomblad,
med vatten som svalkar, allt så glädjande glad.

Tunnan är praktisk, med lock och med fot,
anslutning till stuprör och kran som ger bot.
Enkel att använda, bekväm och smart,
för varje trädgårdsälskare, en ovärderlig start.

Så låt mig vinna, för miljöns skull,
och ge mina växter en chans till full.
Med Greenlines regntunna, jag lovar att vårda,
vårt dyrbara vatten, för framtidens ådra.


För tydlighetens skull: Tunnan levereras med lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
GreenLines 100 liters regntunna levereras med lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning

Min fru är övertygad om att jag kan förvandla vår trädgård till en tropisk oas. Hon tror att jag är en trädgårdsmästare på deltid och en vattenakrobat på heltid. Varje gång det regnar står hon i fönstret och frågar varför jag inte samlar regnvattnet. "Vi kan inte bara slösa bort allt det där gratisvattnet," säger hon. Så nu skulle jag inte bara rädda våra växter från att törsta, utan också rädda mitt äktenskap från att bli dränkt i diskussioner om regnvatten.

Våra växter förtjänar VIP-behandling och min fru får bevis på att jag faktiskt lyssnar ibland!
 
  • Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Jag har ett suterränghus så jag behöver samla vatten i två tunnor. Jag har exakt denna tunnan på bottenplanet, medan min vattentunna (klassisk kem-tunna) på ovanvåningen tyvärr frös sönder i vinter (efter 20 år, även grannarna som aldrig heller tömt sina tunnor på vintern drabbades av samma sak i vinter). Jag hade väldigt gärna velat ha denna tunna på övre plan av trädgården också då det är en väldigt snygg och trevlig modell med alla de viktiga funktionerna.

Svaret på frågan är: Tunnan kommer med fot, lock, stuprörsanslutning och tappkran.
 
Tunnan levereras med lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning.

Vi har länge pratat om att skaffa en regntunna primärt för bevattning, dels för att det är bättre för växterna men kanske främst för att det är energibesparande, både för samhället och oss.
 
Den levereras med lock, sockel, anslutning till stuprör och kran för avtappning

Jag har vattenslangen med kommunalt vatten på fel sida av huset. Dessutom är det redan vattenrestriktioner i kommunen så skulle vara perfekt att kunna vattna jordgubbarna till midsommar med regnvatten. Jag har en liten gång där denna som verkar kompakt skulle kunna stå utan att vara i vägen för mycket, dessutom är rabatten lite lägre i höjd så skulle kunna koppla på ett självfall :)
 
D Dilato skrev:
Tunnan levereras med lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning.

Här på landet behövs det ständigt mer vatten till odling och en regntunna som denna skulle passa utmärkt hos mig 😇
Levereras med lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning

Vi håller på med lite perpping på amatörnivå, och just vatten är något som vi gärna vill ha en bättre lösning på då vi just nu bara har dunkar för dricksvatten och ganska långt ned till sjön för att vattna växter osv. Därtill har vi just nu inga regntunnor alls, så att kunna kombinera att ta hand om regnvattnet och kunna lagra detta för bevatning mm vore superbra
 
Den levereras med lock, fot, anslutning till stuprör och kran för avtappning.

Jag har grävd brunn så denna tunna vore ett bra tillskott i trädgården för att spara på brunnsvattnet vid bevattning av grönsakerna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.