Vi skulle behöva kopiera tre nycklar till vårt kontor och jag misstänker att en vanlig klackbar inte kan / får kopiera dessa lite mer avancerade nycklar.

Vad heter det och vad ska man ens söka på för att leta efter ett företag som kan kopiera nyckel med lite starkare säkerhetsklass... eller vad det nu kan heta!?

Jag letar gärna men jag vet inte ens vad jag ska leta efter! Ha! Hjälp!!
 
Låssmed
 
  • Gilla
Civilpolisen
  • Laddar…
C
Det är inte självklart att nyckeln är "kopieringsskyddad", vad är det för fabrikat/modell?
Men om den är det måste du ha med dig "ägarbeviset" (nyckelbricka/nyckelkort) till låssmeden.
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
coconut
Sen kanske du även behöver kolla med den BRF du hyr av vad som är reglerat gällande nycklar? De kanske inte vill att du kopierar nycklar på eget bevåg, även om nycklarna inte är kopieringsskyddade.
 
  • Gilla
Civilpolisen och 3 till
  • Laddar…
Tack för svar! Klart man måste ha ägarbevis eller nåt! Ska kolla det! Givetvis!
 
Har du kollat med din Brf?
I vår förening är det så klyddigt att endast styrelsen kan beställa nycklar och man får gå via den.
Förlåt. Tvåa på den...
 
  • Gilla
Civilpolisen
  • Laddar…
Nu vet jag bättre! Det står SWESAFE på nyckeln och det företaget (??) har bytt namn till Certego!
Jag ringde till det lokala kontoret och det går att köpa nyckel för 239:- styck, inklusive moms och sen hämta under kontorstid!

Bra och användarvänligt och jag kan skicka in min order på e-post, med informationen som står på nyckeln, och hämta nyckeln när den är färdig! Det gillar vi!
 
C
C Civilpolisen skrev:
Det gillar vi!
Låter som nåt som tjyvarna också gillar 😎
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Låter som nåt som tjyvarna också gillar 😎
Jag har utelämnat en del vital information i inlägget...! Det ska medges.
Det viktigaste har jag skrivit!
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
Låter bra. Själv är jag skeptisk till dessa system där låssmeden har ett register med nycklarnas "kodning" för potentiellt hundratals kunder.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.