Fick ett pris på byte av expansionskärl 4500kr (större VVS butik), jobbet är gjort och allt frid och fröjd.
Arbete: Rör kapat kopplat på nytt kärl i källaren (Flexcon 25l kärl med armatursats, 6 böjar, 4m rör, samt lite grejor till)

Men när man läser fakturaspecen blir man ju lite mörkrädd.

Priserna på delarna ligger ju upp till 100% högre än på tex. http://www.dinvvsbutik.se Är dom extremt billiga ?

Tog dessutom 3h...inte så mycket gnälla på kanske, men hade då gjort det snabbare själv.

Man jobbar helt klart i fel branch...
 
De ska ju ha mat på bordet de också. Räkna med att de har några procent (15-30%) på materialet med.

Onlinebutiker är billiga, det är ju hela ideén annars skulle då jag köpa allt lokalt pga service och support.

Men jag gick också på en blåsning när jag köpte rördelar lokalt, fick pynta 50 spänn för en sak som kosta 5kr på rinkaby. Då var det inte bara en del heller :( Men men fick den i handen iaf.

Är man kostnadsmedveten så kan man spara många kronor.
 
Jo blir mycket mat på deras bord med dessa priser :)
Känns dock som fakturan är anpassad till ca priset jag fick....diffar på 100kr
Skall kolla så så jag inte fått betala mer för prylarna än vad dom tar i deras butik.
 
Är det orimliga priser så påtala detta. Dvs 1 meter kopparrör ska inte kosta 1000 spänn.

Men du fick en offert, den följdes och allt funkar. Jag tycker man ska vara nöjd så.
 
I snitt så ligger priset 44% över vad som det borde kostat(totalpriset)...då är det böjar lite rör som dragit upp priset samt att det inte borde tagit 3h....2h max.
Men dom höll ju lovat pris så skall ju inte klaga på det!

Att dom skall tjäna så mycket på materialet känns dock lite fult(borde vara konkurenskraftiga priser, det blir ju vinst ändå)...skall se till så det är riktiga priser från deras butik.
 
om du tog in priset och har kollat upp priserna + tycker att det tog för lång tid (ink.ställtid materialtransport m.m) och pengen vart som det var sagt, varför gjorde du det inte själv direkt? eller tog en annan firma....
 
låg timdebitering, hög materialkostnad.. så enkelt är det.
Antingen betalar man rätt timostand och får rabatt på mtrl, eller tvärt om.

/L
 
lp75 skrev:
I snitt så ligger priset 44% över vad som det borde kostat(totalpriset)...då är det böjar lite rör som dragit upp priset samt att det inte borde tagit 3h....2h max.
Men dom höll ju lovat pris så skall ju inte klaga på det!

Att dom skall tjäna så mycket på materialet känns dock lite fult(borde vara konkurenskraftiga priser, det blir ju vinst ändå)...skall se till så det är riktiga priser från deras butik.
Du glömmer kanske att dom ska plocka ihop rätt prylar (kanske beställa), resa till dig, göra jobbet, resan tillbaka. Och du tycker 3 timmar verkar mycket??

Känner igen resonemanget från min egen branch (el). Folk räknar bara den tid man står med skruvmejseln i näven. Samma sak med materialet - det är ju billigare i internetbutiken. Javisst säger jag - beställ gärna men se till att det blir RÄTT prylar och RÄTT antal och BRA kvalitet. Har faktiskt aldrig varit med om att det blivit helt rätt. Och billigare blev det inte heller.
 
Billigare blir det bara om man VET vad man ska ha och för att veta det måste man nästan kunna göra jobbet själv.

Fixar själv allt från Rinkaby och det blir garanterat billigast när man gör jobbet själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.