Hej.

Hoppas på hjälp av experterna.
Har en Stiga park president åkgräsklippare.
Problemet är att "knivarna" går hela tiden. Även när "spaken" är i änd läge. Har lite grusgångar jag behöver passera vilket blir obehagligt.

Det verkar vara som en broms som inte ligger ann.

Det jag har fotat av är där de känns som att de saknas en fjäder eller liknande.
Någon som har en idé?

Ber om ursäkt för de dåliga bilderna.

Vh
 
  • Undersida av en åkgräsklippare med synliga komponenter, möjligtvis saknas en fjäder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på underdel av åkgräsklippare med en hand som pekar på en möjlig fjädersaknad del.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en del av åkgräsklipparens undersida med fokus på området där en fjäder kan saknas, hand pekar på potentiell felplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
J Johanos skrev:
Hej.

Hoppas på hjälp av experterna.
Har en Stiga park president åkgräsklippare.
Problemet är att "knivarna" går hela tiden. Även när "spaken" är i änd läge. Har lite grusgångar jag behöver passera vilket blir obehagligt.

Det verkar vara som en broms som inte ligger ann.

Det jag har fotat av är där de känns som att de saknas en fjäder eller liknande.
Någon som har en idé?

Ber om ursäkt för de dåliga bilderna.

Vh
Jag har en likadan, bromsen gör inte mycket nytta utan det brukar gå trögt så det räcker ändå.
har du rätt längd på remmen? de bytte (ett par gånger) jag har fått justera om vajern från reglagebocken.
ser ut som om du saknar ett stag från tappen på bromsen och avspänningsarmen för remmen till klippbordet?
lite fler bilder kanske?
 
Min Partner snurrar också hela tiden.
Men inte med samma kraft.
 
electroluxaren skrev:
Jag har en likadan, bromsen gör inte mycket nytta utan det brukar gå trögt så det räcker ändå.
har du rätt längd på remmen? de bytte (ett par gånger) jag har fått justera om vajern från reglagebocken.
ser ut som om du saknar ett stag från tappen på bromsen och avspänningsarmen för remmen till klippbordet?
lite fler bilder kanske?
Hej, tack för svar.
Hur ser det stag:et ut tro?
Är ganska novis och tar all hjälp jag kan få :).
Vh
 
A
J Johanos skrev:
Hej, tack för svar.
Hur ser det stag:et ut tro?
Är ganska novis och tar all hjälp jag kan få :).
Vh
det skall vara en stång med justerbar mutter på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.