Hej, jag ska sätta ett galler på min släpkärra. Min undran är om galvat galler rostar?

Galvaniserat armeringsnät mot vit bakgrund, produktinformation och pris visas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
svaret är: tids nog.
 
okej, och tids nog, pratar vi ett år eller 5 år? Släper står ute.
 
beror på om det finns Galvanisk korrosion i chassit...(dvs hur mkt du blandar metaller som kommer i kontakt med varann, svetsfogar, skruv och mutter mm.

men troligtvis länge då jag förmodar att släpet inte står i vatten konstant? (galvaniska strömmar)
 
Vad innebär galvaniserat? Det står inte speciellt mycket om det på bauhaus hemsida. Skall man använda det på en släpkärra som står ute så bör det enligt min mening minst vara varmförzinkat, vilket en del menar är galvat men är inte riktigt samma sak.
 
R roli skrev:
Vad innebär galvaniserat? Det står inte speciellt mycket om det på bauhaus hemsida. Skall man använda det på en släpkärra som står ute så bör det enligt min mening minst vara varmförzinkat, vilket en del menar är galvat men är inte riktigt samma sak.
Varmgalvaniserat, galvat, varmförsinkat är samma sak i min bok.
Galvat är slang för varmgalvaniserat.
Använder du galvat galler blir rost någon annans problem.
Kör på med galvat.

/W
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Varmgalvaniserat, galvat, varmförsinkat är samma sak i min bok.
Galvat är slang för varmgalvaniserat.
Använder du galvat galler blir rost någon annans problem.
Kör på med galvat.

/W
Nja, jag har stött på produkter som kallats ”galvade” men var i själva verket blankförzinkade. Vilket inte är samma sak. Så jag blir allt extra noggrann när det står att något är galvat. Om man nu menar att det är varmförzinkat, varför då inte skriva det…
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
R roli skrev:
Nja, jag har stött på produkter som kallats ”galvade” men var i själva verket blankförzinkade. Vilket inte är samma sak. Så jag blir allt extra noggrann när det står att något är galvat. Om man nu menar att det är varmförzinkat, varför då inte skriva det…
Åfaen, ja det är väl galvaniska strömmar som skyddar, men som sagt i min bok är galvat varmförzinkat.
Å tredje sidan ser man ju hur det är behandlat med ett erfaret öga.
/W
 
men iaf.
det gallret du länkar till är i min mening alldeles för klent att sätta på en släpkärra. på sin höjd på en skottkärra... så jag skulle om jag var du leta efter en annan lösning,.... får jag föreslå leta efter hundgårdar på blocket dom brukar ha okay tjocklek på grejerna och ofta försvetsat i en ram,,
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Denna typ av nät duger ej till släp, väldigt sladdrigt. Ska man välja budget lösning med armeringsnät får man upp i ett vanligt nät med grövre dim.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.