Håller just nu på att få paneler monterade hemma och det verkar gå fort. Vad jag förstår har jag redan idag en mätare som klarar av att mäta båda riktningarna. Någon som har erfarnehet av hur lång tid Ellevio tar på sig att godkänna och koppla igång så att man kan börja använda anläggningen från det att den är fysiskt färdig?
 
snuttjulle snuttjulle skrev:
Håller just nu på att få paneler monterade hemma och det verkar gå fort. Vad jag förstår har jag redan idag en mätare som klarar av att mäta båda riktningarna. Någon som har erfarnehet av hur lång tid Ellevio tar på sig att godkänna och koppla igång så att man kan börja använda anläggningen från det att den är fysiskt färdig?
Kör igång ! Inget att vänta på!
 
???
Så du menar att Ellevio inte behöver göra nått och inga avtal behöver skrivas på utan allt bara funkar när allt är inkopplat?
 
snuttjulle snuttjulle skrev:
???
Så du menar att Ellevio inte behöver göra nått och inga avtal behöver skrivas på utan allt bara funkar när allt är inkopplat?
Ja jag slog igång när jag anslutit sista panelen, och ja pengarna kommer in på kontot. Men visst det kräver ju att man som kund har varit lite proaktiv. Ett avtal för inmatning behöver du ju för att få betalt men din egenförbrukning slipper du ju betala för.

Men har du inte ordnat något inmatningsavtal så ör det hög tid att göra det nu. Tecknar du idag så kan det nog gå igång i morgon eller senast på ,Måndag.
Jag valde Skelefteåkraft och det gick igång samma dag.
 
K
snuttjulle snuttjulle skrev:
???
Så du menar att Ellevio inte behöver göra nått och inga avtal behöver skrivas på utan allt bara funkar när allt är inkopplat?
De brukar ju vilja ut och titta så att det är korrekt uppmärkt vid mätaren och att kundens brytare är på plats. Så att deras tekniker kan jobba säkert i framtiden. Om inget har ändrats
 
K knightjocke skrev:
De brukar ju vilja ut och titta så att det är korrekt uppmärkt vid mätaren och att kundens brytare är på plats. Så att deras tekniker kan jobba säkert i framtiden. Om inget har ändrats
Nja inte här hos oss i alla fall, de litar på att installatören gjort rätt.
 
Och svaret va att det tog ca 1 arbetsdag att få igång det så jag kan nu stoltsera att vara producent.
De blev färdiga i fredags och sände in anmälan fredag em eller idag och för ca 40 minuter sedan dök SMS upp att det va klart och att de nu kan läsa av både köpt och producerad el.
 
  • Gilla
knightjocke och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.