Hur ska man inreda ett sånt badrum? Dett jag är missnöjd med är att det blir ett stort tomt utrymme i vänster sida av badrummet.
Badrumet är 3,3 m bredd och 3,1 meter långt.
Bastun är 1,77 bredd och 1,48 lång
klädförvaringen 1,43 bredd och 1,48 lång
Fönster går att flytta.
Bastun längst upp går att ändra storlek och formen på. Samma sak gäller klädförvaringen.
Ge Ideer.
Mvh Mika
 
  • badrum.jpg
Ett alternativ jag ser på en gång är att ändra klädförvaringen till en inbyggd garderobsvägg, ta bort fönstret i nuvarande klädförvaring. Garderobsväggen han ha de flest garderober vända mot utrymmet utanför wc/duschrum men någon kan med fördel vara vänd inåt för att ha nära tillgång till handdukar, toapapper, underkläder mm.

/ Jocke
 
Tack för iden!
Ska rita om lite som du mernar.
Mvh Mika
 
Spontant så säger jag ett badkar om väggen är lång nog. Alltid skönt att kunna lägga sig i badet och bara njuta
 
Tanken har funnits på ett badkar. Isåfall får det bli i framtiden. Ett sätt är att bygga så man i framtiden kan lägga in ett badkar, den iden tror jag på.
 
Det är ju så det verkar vara ritat på den skissen som du har visat ovan. Det fanns dock inga markeringar för vatten, tänk på det.
 
Ska märka ut vatten. men på något sätt känns det dumt att bara lämna det tomt tills man eventuelt installera badkar. utrymmet är ju 1.4m x 2,2m.

Se bild nedan, där är en bänk och tre skåp man kan lyfta ut om man vill installera badkar.

är utymmet mellan handfatet och väggen för litet till wc stolen?? bredden är 95cm.

Mvh Mika
 
  • Namnlös.jpg
Eller varför inte ha en skön rottingfotölj att sitta och eftersvettas i efter bastubadet?
 
det rymms ju 2 rottingfotöljer brevid varan i stället för bänken!! :)
 
Vad bra. då blir det dubbelt så trevligt. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.