Vi har en uteplats med stenplattor, som är svår att få ren. Det är gamla löv, damm, smågrus, spindelväv mm. Visst går det att sopa och kratta, men det tar tid.
Går det att använda en vanlig inomhus dammsugare till uteplatsen? Självklart när det är torrt.
 
Visst går det men en bättre lösning är en grov-damm(vatten)sugare.

Eller, alltså, jag har en Philips vanlig dammsugare med vanlig påse köpt på loppis för en hundring som jag använder till allt möjligt i garaget och utomhus typ grus, fönsterkitt, färgflagor, sågspån m.m.m.

Jag har dock även en billig 500 spänn våtdammsugare köpt 1995 som jag vet att jag kan använda till allt som är sugbart, blött eller torrt, vatten, olja,diesel, grus,löv, allt!
 
Redigerat:
  • Gilla
CarolineH5
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Visst går det men en bättre lösning är en grov-damm(vatten)sugare.

Eller, alltså, jag har en Philips vanlig dammsugare med vanlig påse köpt på loppis för en hundring som jag använder till allt möjligt i garaget och utomhus typ grus, fönsterkitt, färgflagor, sågspån m.m.m.

Jag har dock även en billig 500 spänn våtdammsugare köpt 1995 som jag vet att jag kan använda till allt som är sugbart, blött eller torrt, vatten, olja,diesel, grus,löv, allt!
Vi har faktiskt en grovdammsugare någonstans i garaget, men tycker inte om den, den låter helt förfärligt högt och löven fastnar omgående i röret och sitter där som en lång propp som man får försöka gräva ut.
Den vanliga dammsugaren är bättre tycker jag, men vill ju inte att den ska bli förstörd eller nåt.
 
D
C CarolineH5 skrev:
Vi har faktiskt en grovdammsugare någonstans i garaget, men tycker inte om den, den låter helt förfärligt högt och löven fastnar omgående i röret och sitter där som en lång propp som man får försöka gräva ut.
Den vanliga dammsugaren är bättre tycker jag, men vill ju inte att den ska bli förstörd eller nåt.
Den förra dammsugaren hemma hos oss brukar få bli grov- och byggdammsugare när en ny inköpts. Denna äldre dammsugare används hänsynslöst, oftast tills det börjar brinna lite i den.
 
  • Gilla
CarolineH5 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.