Vi har en nedgrävd pool med 8 hörn och en plasttrappa i poolen. Rymmer 30 kubik vatten. Vi vill ha en robot som är väggående och klarar vinklar/hörn bra. Helst skulle den även kunna klättra och rengöra plasttrappan. Vilken av alla robotar ska vi egentligen välja? Finns en uppsjö.
 
Puffar tråden lite. Undrar samma :D


R ratax skrev:
Vi har en nedgrävd pool med 8 hörn och en plasttrappa i poolen. Rymmer 30 kubik vatten. Vi vill ha en robot som är väggående och klarar vinklar/hörn bra. Helst skulle den även kunna klättra och rengöra plasttrappan. Vilken av alla robotar ska vi egentligen välja? Finns en uppsjö.
 
Såg nu att frågan var 1 år gammal…vad köpte du och vad tycker du?

R ratax skrev:
Vi har en nedgrävd pool med 8 hörn och en plasttrappa i poolen. Rymmer 30 kubik vatten. Vi vill ha en robot som är väggående och klarar vinklar/hörn bra. Helst skulle den även kunna klättra och rengöra plasttrappan. Vilken av alla robotar ska vi egentligen välja? Finns en uppsjö.
 
A AngelFB skrev:
Såg nu att frågan var 1 år gammal…vad köpte du och vad tycker du?
Vi köpte en väggående poolrobot Pooli saphir. Fungerar alldeles utmärkt suger effektivt och har inte strulat en sekund. Fördel att den tar den inbyggda plasttrappan i och med att den klättrar. Men i övrigt så kunde vi nog köpt en icke väggående. När blir poolens kanter så skitiga att de behöver dammsugas egentligen..... Men vi är då supernöjda. Utgick från någon bäst i test grej när jag valde.
Blå och svart väggående poolrobot Pooli Saphir på en webbshop-sida, pris och kundomdömen synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AngelFB
  • Laddar…
Tack snälla för svar!!!

R ratax skrev:
Vi köpte en väggående poolrobot Pooli saphir. Fungerar alldeles utmärkt suger effektivt och har inte strulat en sekund. Fördel att den tar den inbyggda plasttrappan i och med att den klättrar. Men i övrigt så kunde vi nog köpt en icke väggående. När blir poolens kanter så skitiga att de behöver dammsugas egentligen..... Men vi är då supernöjda. Utgick från någon bäst i test grej när jag valde.
[bild]
 
A AngelFB skrev:
Tack snälla för svar!!!
R ratax skrev:
Vi köpte en väggående poolrobot Pooli saphir. Fungerar alldeles utmärkt suger effektivt och har inte strulat en sekund. Fördel att den tar den inbyggda plasttrappan i och med att den klättrar. Men i övrigt så kunde vi nog köpt en icke väggående. När blir poolens kanter så skitiga att de behöver dammsugas egentligen..... Men vi är då supernöjda. Utgick från någon bäst i test grej när jag valde.
[bild]
Funkar den fortfarande lika bra?
 
I IVA-snickarn skrev:
Funkar den fortfarande lika bra?
Vill absolut avråda alla från att köpa den här modellen, eller åtminstone inte e handla en poolrobot. Den gick sönder augusti 2023. Fram till dess funkade den problemfritt sedan bara stannade den och ingen kunde hitta felet. Blev ombedd att skicka tillbaka den till återförsäljaren som gick i konkurs veckan efter. Fick varken tillbaka roboten eller pengarna. Ärendet ligger just nu hos ARN då jag hävdade invändningsrätten gentemot Klarna. Så nej den funkar inte bra. 😆
 
R ratax skrev:
Vill absolut avråda alla från att köpa den här modellen, eller åtminstone inte e handla en poolrobot. Den gick sönder augusti 2023. Fram till dess funkade den problemfritt sedan bara stannade den och ingen kunde hitta felet. Blev ombedd att skicka tillbaka den till återförsäljaren som gick i konkurs veckan efter. Fick varken tillbaka roboten eller pengarna. Ärendet ligger just nu hos ARN då jag hävdade invändningsrätten gentemot Klarna. Så nej den funkar inte bra. 😆
Har precis köpt en Planet Pool Orca 50. Står att den ska klara 24 m2, men efter 8 timmar i min 18 m2 pool var det fortfarande inte rent.

Din och min upplevelse visar hur svårt det är att köpa en bra poolrobot. Det finns inga vederhäftiga tester och poolförsäljarna vill kränga sina robotar till saftigt överpris. Eftersom poolägare oftast ses som överklassmänniskor med för mycket pengar som man ska försöka lura dem av.

Så därför vände jag mig till det här forumet. Kan ni tänka er återuppliva den här tråden och skriva om era bra och dåliga poolrobotar?
 
  • Gilla
ratax
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.