Hej på er!
Har ett litet dilemma som jag skulle vilja ha lite råd i.

Håller på att bygga badrum och är lite tvekande till hur jag ska komma vidare med golvkonstruktionen och golvvärmen.
Jag har tänkt enl följande

Klinker
Flytspackel
Elgolvvärme(Komfort)
Värmefördelningsplåtar
LK Heatfloor 22 spårade golvspånskivor
Bjälkar

Man har ju hört att värmefördelningsplåtarna kan börja rosta, men enl LK's instruktioner ser det ju ut som att det ska gå att prima allting först för att sedan flytspackla? Skulle jag inte haft komfortvärme i el så hade jag ju bara kunnat limma golvgips ovanpå.

Tabell med LK primers för golvärmeinstallation, produktnamn och användningsinstruktioner.
 
Fick svar från LK nu att plåtarna inte kan rosta då de är av aluminium, och att primningen enbart är för vidhäftningen mot spånskivan. Så då känns det ju som att det inte är några problem.
 
Om du nu bara har golvvärme I badrum å ska köpa en minishunt för det så måste det väl vara enklare att bara sätta spånskiva klamra ex 12mm eller 8mm golvärmeslang på den å flyta över å sätta en elpush på minishunten om du ex vill köra värme på sommaren på golvet. Bara en idé....
 
Det är tre olika slingor, tvättstuga och farstu ska gå på samma.
Blev avrådd att köra elpush från LK t.om. eftersom den enl dem är underdimensionerad.

Spårade golvskivor är redan lagda, så får försöka hitta en bra lösning med det jag redan har.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.