Jag har ställt min kompostbehållare på något sluttande mark. I brist på annat så använde jag grus för att få det något sånär jämnhögt. Sedan hade jag några kantbitar av metall som jag satte runt så att gruset inte skulle rasa iväg. Nu till min fråga. Vore det praktisk att även förstärka med tex betong? I så fall kan jag bara hälla ner betongpulvret över gruset och sedan på med vatten eller måste jag blanda och joxa och sedan sleva på betongen?
 
Kanske ett svar på en fråga som inte ställts, men jag försöker ställa komposter direkt på jorden så att maskarna hittar in :)
 
  • Gilla
Hogebo
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
Kanske ett svar på en fråga som inte ställts, men jag försöker ställa komposter direkt på jorden så att maskarna hittar in :)
Jo, jag har det så med den andra komposten. Men på denna så var det i framkanten som jag måste räta upp den lite. men maskarna kommer att hitta in. Detta var enda platsen med mest skugga och att dofterna inte blåser in mot altanen.
 
Jag hade bara byggt en ram av NTR-A virke och sågat till för att ta upp nivåskillnaden. Billigt och enkelt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.