Hej,

Efter att ha läst tidigare trådar här ser det ut som att jag kopplat rätt och öppnat blandaren. Får ändå inget vatten till diskmaskinen. Tidigare ägare hade bänkdiskmaskin och kopplade på vid ingången på blandaren istället för under diskhon. Behöver jag byta blandare eller ser något annat ut att vara fel?

Tack på förhand!
 
  • Köksblandare ovanför en rostfri diskho med en anslutning för bänkdiskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenanslutning under diskbänk med rörkopplingar och sladdar som kan vara kopplade till diskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D David Berko skrev:
Hej,

Efter att ha läst tidigare trådar här ser det ut som att jag kopplat rätt och öppnat blandaren. Får ändå inget vatten till diskmaskinen. Tidigare ägare hade bänkdiskmaskin och kopplade på vid ingången på blandaren istället för under diskhon. Behöver jag byta blandare eller ser något annat ut att vara fel?

Tack på förhand!
Svårt att se. Du kan stänga kranen för diskmaskin och koppla loss den. Sen öppnar du försiktigt med en hink under. Kommer det inte vatten är det blandare, annars är det senare i diskmaskin.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
G g.kraft skrev:
Svårt att se. Du kan stänga kranen för diskmaskin och koppla loss den. Sen öppnar du försiktigt med en hink under. Kommer det inte vatten är det blandare, annars är det senare i diskmaskin.
Tack så mycket! Verkar som att det får bli en ny blandare efter testet
 
Om du har en anslutningspunkt för diskmaskin under, så bör det gå att vrida på något vred eller liknande för att få fram vatten. Du får försöka googla modellen så kanske den går att rädda. Men du kanske vill byta ändå?

Kan varmt rekomendera denna i så fall. Satte in två i nya köket och satte samma i förra köket för kanske 5år sen.

https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...IX7er4zsIS8smz_GLFkV3zepyhRf3rzxoCwKoQAvD_BwE

Damixa Osier
 
Krilleman
D David Berko skrev:
Tack så mycket! Verkar som att det får bli en ny blandare efter testet
Hur gick det?!

Kan det vara så att tilläggsprodukten är felmonterad på något sätt?
Ta bort den och prova om det inte redan är för sent...

Monteringsanvisningen hittar du här.
Fast ditt mål blir att ta bort den helt.
https://www.rskdatabasen.se/infoDocs/MONT/MONT_10_8322248.pdf

Kromad tilläggsprodukt för rörsystem, möjligen felmonterad, med synliga gängor och reglage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.