Hejsan... Har ett litet problem i mitt garage...

Vi har ett ca 70 m2 stort garage med plats för 2 bilar på längden... På resterande yta har vi arbetsbänk och en massa andra saker... Problemet är att nu när det är vinter och det sitter mycket snö på bilarna så flödar vattnet ifrån dom lite överallt... Vi har en golvbrunn längst fram där bilarna står fast allt vatten rinner ju inte dit eftersom golvet är helt plant, det är vanligt målat betonggolv....

Nu till frågan... Finns det nån list eller liknande tillverkat för detta ändåmål ? Som man kan avskärma ytan där bilarna står och leda vattnet till brunnen, så att inte vattnet kommer utanför området där bilarna står...
Har gått igenom alla byggvaruhus i stan och jag hittar ingenting som skulle passa... Det bör ju vara nåt som limmas fast och som tål vatten samt är slitstarkt... Helst ska det ju vara mjukt så att man kan köra över den med bilen utan att det händer så mycket...

Nån som har samma problem, eller en lösning/produkt ???

mvh :)
 
Jag hade samma problem i mitt garage. Vattnet rann ut mot kanterna på vissa ställen.

Jag köpte 22x120 tryckimpregnerat virke och skruvade fast detta runt hela garaget. Före jag monterade varje bräda lade jag en siliconsträng på golvet som gjorde att det tätade ordentligt. Vattnet rinner fortfarande ut mot väggarna men väggarna tar ingen skada. Dessutom blev det en "trevlig" sockel.

/V
 
Jag har ju redan en "plåtsockel" som tätar emot golvet vid väggarna... Problemet är ju att man inte kan ha nåt ömtåligt alls på golvet som suger åt sig vatten :(

Min "list" kommer ju bli mitt på golvet som delar av garaget på mitten... dvs ingen sockel på väggen...
 
Kolla hos dessa http://www.kuntze.se/index.asp?SidID=2 de har det mesta i list och gummiväg. Om inte annat så kanske du hittar nått som någon lokal firma kan ta hem om du inte bor så att du kan köpa dirket.
 
tänkte bara berätta att jag hittade det jag sökte... på coop forum =)

en badrumslist helt enkelt, en T-list som är 50 mm hög... bara att limma fast i golvet =)

svaret är ibland enklare än man tror... konstigt att ingen av byggfirmorna hade den listen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.