Jag ska sätta upp garderober längs en vägg i ett källarrum ( källaren är inredd) där det sitter en tappvattenledning till trädgårdsslangen i taket. Röret har två fogar (klämmringskopplingar). Jag läste på säkervatten https://www.sakervatten.se/branschregler/online/3/2 att man inte får ha fogar dolt. Är det nån som har en idé på hur jag ska lösa detta? Räcker det med en inspektionslucka och nått plastskydd på golvet som leder fram vattnet. Eller ska jag bygga en låda med dräneringsslang?
 
  • Vit tappvattenledning med klämmringskopplingar längs ett källartaks hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Måste garderoberna sitta fast i väggen?

kravet handlar mest om att skarvarna inte får byggas in i ex. en vägg. Man kan ju också överväga att montera något i stil med en tratt med slang som mynnar framför garderoben. Så har du ett skvallerrör.
 
Tack för snabbt svar :) Jag tänkte bygga in Ikeas garderober längs hela väggen. Dom kommer sitta fast, iallafall kommer det bli frånluftdon att flytta på dom. En tratt o slang låter ju smidigt!
 
E eriknystrom skrev:
Tack för snabbt svar :) Jag tänkte bygga in Ikeas garderober längs hela väggen. Dom kommer sitta fast, iallafall kommer det bli frånluftdon att flytta på dom. En tratt o slang låter ju smidigt!
Hur löste du detta? Sitter i ungefär samma sits just nu då jag ska bygga Pax i ett hörn där det sitter rör till element.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.