Hello

Jag har en tomt med 3 områden som ska klippas. Det funkade fint förra året.
Alla kablar är hela
Klipparen hittar hem var jag än ställer den på tomten
Jag har renoverat ena hjulmotorn under vintern

Till problemet.
Den klipper bara på området där laddaren står trots att fördelningen är 50%, 45% och 5% på de tre områdena. Då har jag testat att klicka på Testa slinga UT. Då startar klipparen och börjar klippa, dvs följer inte guidekabeln alls, det verkar som den inte fattar kommandot överhuvudtaget.

Är det moderkortet som är kört?
 
Går den hem via gudiekabeln eller längs beg.kablen?
Fel på guidekabel indikeras ej med ändrad färg/blink på diod.
Det går att antingen ohmmäta förbindelsen i guide eller flyttat guidekontakten till en av begr.kontakter och sedan iaktta lysdioden.
 
Hej

Den går hem med hjälp av guidekabel
Flyttar jag guidekabel till begränsningskabel lyser det fast grönt

Min bedömning är att kablarna är hela.
 
Jag hade liknande problem med en 230 och trodde något var fel. Det orsakades av att gräsmattan var ovanligt ojämn denna vår. När klipparen följde guideslingan ut körde den klipptallriken i tovorna och uppfattade det som ett hinder. Den avbröt då att följa slingan ut och började klippa istället. Löstes genom att ställa in högsta klipphöjd. Har haft klipparen ca 14 år och aldrig sett detta problem tidigare.

/Höghus
 
Den börjar inte ens följa slingan ut, den börjar klippa när jag testar slinga UT i menyn.
 
Lika illa om du sätter 100% på området som ligger längst bort? Hur många meter skall den gå för att komma dit?

/Höghus
 
Ja, 35 meter till andra och 75 meter till 3e. Det funkade hur bra som helst förra året. Jag har inte ändrat nåt förutom en renoverad hjulmotor.

Sätter jag den på auto på området längst bort så klipper den och åker till laddstationen när den behöver, via guidekabeln, men ut funkar inte.

Går det att reseta maskineriet? Hur?

Andra små fel. Ibland visar den att batteriet är fullt när det inte är det. Jag fick ett meddelande jag aldrig sett förut "Nu är det dags att ange PIN-kod"
 
Pin-kodsfrågan är väl "tidlås" i menyn.
Har du trippelkollat att de tre områdena är aktiverade i följa-ut-menyn?

/Höghus
 
Ja
 
Under kommandon finns återställ till fabriksinställningar. Låter inte troligt, men det kanske kan vara värt ett försök. Anteckna allt du vill kunna ställa in igen.

Nånstans i min meny finns kvalitet på signal, men jag tror inte jag hittat någon bra förklaring på siffrorna där.

/Höghus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.