så blir det första gången 👍. Gapet vid sockeln går kanske att dra i mer skruv och använda vit fog att få snyggt. Glappet vid plankan går ej att fixa utan du får ta upp golvet till den brädan och lägga om noggrannare.
 
  • Gilla
Kardan79 och 2 till
  • Laddar…
johanvasteras johanvasteras skrev:
Testade själv ändå och blev såhär, är det normalt?
Det kan vara ifall det är något som gör underlaget ojämnt men troligtvis har inte brädorna ”hakat fast” i varandra ordentligt. I all hast kanske du lagt brädan med fel sida mot nästkommande så du missat att lägga delen som den ska haka fast i?

Som någon annan skrev är det tyvärr bara att ta upp alltihop igen till den brädan. Kan prova att trycka till den men hakar den inte fast är det inte mer att göra.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
johanvasteras johanvasteras skrev:
Nu kommer en fråga från en riktigt lost person. Jag är 24, precis ärvt en bostad från pappa och behöver lägga om laminat i lägenhet (det är alltså typ helt slitet och skadat just nu)

Är det någon som kan ge mig lite vägledning här?

Jag fick en offert från en snickare i stan (Västerås) på att slita ut det gamla & lägga nytt laminat med socklar o sånt till 45 kvardrat.
50,000 kr efter rot hamnade det på.

Kostar det verkligen så mycket?? Inte en chans att jag kan hosta upp så mycket...
Golvet i sig låg väl iofs på 15-16k men ändå?

Tacksam för svar!
Gör det själv och för pengarna som blir över kan du åka till tropikerna och återhämta dig
 
E Erik9005 skrev:
Gör det själv och för pengarna som blir över kan du åka till tropikerna och återhämta dig
Om du kollar inlägg #45 så har han redan gjort det själv nu.
 
johanvasteras johanvasteras skrev:
Testade själv ändå och blev såhär, är det normalt?
Glipan mellan vägg och sockel är alltså inte du som har gjort något fel. Väggar sätter sig och blir ojämna. Men som redan sagts: En extra skruv och kanske lite latexfog fixar det där.
 
  • Älska
johanvasteras
  • Laddar…
E efred skrev:
Om du kollar inlägg #45 så har han redan gjort det själv nu.
Arsch, läste bara första inlägget
 
E efred skrev:
Glipan mellan vägg och sockel är alltså inte du som har gjort något fel. Väggar sätter sig och blir ojämna. Men som redan sagts: En extra skruv och kanske lite latexfog fixar det där.
I många fall får man också bara leva med det.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
johanvasteras johanvasteras skrev:
Testade själv ändå och blev såhär, är det normalt?
Sån där vägg har vi också hemma. I med mer skruv bara så blir det bra. Den andra bilden, är det en extrem närbild? När jag såg den så tyckte jag att det var 2 skarvar bredvid varandra och det är ju inget bra, men det är väl bara som det ser ut. Fördelen med klickgolv är just att man kan ta isär plankorna och sätta ihop dom igen, om det blir lite glapp nånstans.
 
  • Gilla
johanvasteras
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.