Hej

försöker få iordning min klippare men när den skall kartera så backar den ut ca 2 dm sen börjar den svänga en liten bit och sen stannar den och säger "en inre gräns är för nära en annan"

förstår inte vad den menar och har testa smörja, lagt ny tråd men det är helt stilla...
någon som haft samma problem och har en lösning??
 
F FredrikCen skrev:
Hej

försöker få iordning min klippare men när den skall kartera så backar den ut ca 2 dm sen börjar den svänga en liten bit och sen stannar den och säger "en inre gräns är för nära en annan"

förstår inte vad den menar och har testa smörja, lagt ny tråd men det är helt stilla...
någon som haft samma problem och har en lösning??
Jag har exakt samma problem! Någon som vet hur man går ordning på det?
 
A Andreashedsköld skrev:
Hej, har samma fel. Kom du på någon lösning?
Mvh
Samma här…tyvärr
 
Min funkar igen!! Vet inte vad det va för fel, men detta gjorde jag.
Plockade bort maskin och laddplatta, låg strömlöst i ett dygn. Kopplade in platta drog om kabel, satte dit klipparen. Nollställde klipparen igen och sen kartera och då åkte den iväg.. Kört 3 gånger sen dess.
 
  • Gilla
Magnus Karlsson9125
  • Laddar…
A Andreashedsköld skrev:
Min funkar igen!! Vet inte vad det va för fel, men detta gjorde jag.
Plockade bort maskin och laddplatta, låg strömlöst i ett dygn. Kopplade in platta drog om kabel, satte dit klipparen. Nollställde klipparen igen och sen kartera och då åkte den iväg.. Kört 3 gånger sen dess.
Toppen :)
Drog du om hela kabeln (runt gräsmattan) eller bara i laddplattan?
 
M Magnus Karlsson9125 skrev:
Toppen :)
Drog du om hela kabeln (runt gräsmattan) eller bara i laddplattan?
Bara i laddplattan..
 
  • Gilla
Magnus Karlsson9125
  • Laddar…
A Andreashedsköld skrev:
Bara i laddplattan..
Då testar jag detta! Håll tummarna 😃
 
M Magnus Karlsson9125 skrev:
Då testar jag detta! Håll tummarna 😃
Har du fått igång klipparen?
 
Jag har haft samma fel dvs "en inre gräns är för nära en annan". Klipparen inskickad för service, jag fick återkoppling idag att det inte finns några reservdelar. Man erbjuds att köpa en ny M+ 700 till rabatterat pris
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.