Det är alltså ingen här på forumet som har flyttat sin automower till en annan adress och kan berätta hur man skall hantera ett såtdan här fall?
 
Nu har jag bara en gardena sileno men där kan man manuellt i inställningarna skapa om själva sling signalen. Och sen får man låta den generera upp kartan från scratch igen. Kanske något liknande på din?
 
O olofh skrev:
Nu har jag bara en gardena sileno men där kan man manuellt i inställningarna skapa om själva sling signalen. Och sen får man låta den generera upp kartan från scratch igen. Kanske något liknande på din?
Tack, @olofh ! Jag hittar tyvärr inget liknande i manualen till Automower. Det jag funderar på, är vad som skulle hända om man helt enkelt bara tar Automowern och sätter den i laddstationen på det nya stället. Får den fullständigt spelet då när den upptäcker att det är ett helt nytt område? Eller anpassar den sig automatiskt till ett helt nytt område? Den kommer ju, trots allt, sannolikt inte plötsligt börja köra över begränsningskablarna även om de ligger på helt nya platser och den borde väl upptäcka att det även finns en guidekabel som den kan följa?
 
Prova, min gissning är att det inte kommer hända något.
Den kommer inte rymma utanför begränsningskabeln.
 

Bästa svaret

Klipparen har inget minne över tomten, förutom en enklare kartbild skapad av GPS, så länge den får en godkänd signal från begränsningskabeln så startar klippningen.

Det du kan behöva göra när du flyttar en klippare mellan olika platser/laddare är att skapa ny slingsignal/byta PIN-kod då paras klipparen ihop med laddstationen.

En del klippare har funktioner för att skapa "profiler" när klipparen flyttas mellan olika platser.
 
  • Gilla
BORNER
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.