Hej

Lite lurig fråga kanske... Väldigt glad för det klinkergolv vi haft i hallen tidigare... Nu när vi snart flyttar till hus sitter jag och spånar på om det finns någon typ av klinker eller annat golv med motsvarande tålighet där jag kan slippa fogen? Givetvis inte slippa helt... men så tråkigt med smutsiga fogar på mitt fina golv... (Nog för att man legat på knä o skrubbat, målat med reparationsfärg o gud vet vad... men ändå tråkigt)

Några tips? OM det skulle hamna i en rimlig prisklass ska man ju unte heller klaga... eller om det gå att lägga värmegolv under är det ännu bättre :)

Funderade på att lägga hela tvättstuga, hall och arbetsdel i köket med samma material...

Tacksam för alla vettiga o ovettiga svar :)
 
Vi har klinker i hall och kök med minimal fog. Med stora plattor, vi har 35*35 och en fog på någon millimeter så får man ett vackert golv med en fog som knappt syns/märks. Det finns en bra bild i senaste nummret av Drömhem och trädgård faktiskt. ;)
 
Enkelt, välj ett golv där det passar med en mörkgrå fog. Eller att ytmaterial är till för att slitas på och sedan byter man.
 
Jag har sett terrazzo-golv -är det något man praktiskt kan ha hemma? verkar ju lättstädat o näest intil outslitligt.... (barn o hundar o grejer härhemma...)

O att det finns nån ny variant på detta som heter monotile plattor... (www.eurogolv.se) Det är INGEN reklam, men för att kunna visa o förklara...

Kan det vara nåt man kan spana på.... *hmmm*
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.