Tjena!
Har en pelare i betong, vet ej om den innehåller något annat såsom armeringsjärn eller liknande, som jag gärna vill få bort eller kapa.

Någon som har tips på hur man skulle kunna göra?

Den är ca 30-40 cm i diameter och 2-2,5 m hög.

Med vänlig hälsning,
Mattias
 
  • En betongpelare på en träveranda med saker ovanpå och en sjö synlig i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betongpelare nära träplank, ca 30-40 cm i diameter, visas delvis med omgivande gräs och grenar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En betongpelare med synliga sprickor, ungefär 30-40 cm i diameter, stöttas av träplankor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Möjligen skulle den kunna gå att bila bort uppifrån och ner. Som i denna videon:
 
Just det, det verkar rimligt. 👍🏻
 
Det är bara att bila som gäller. Men jag tycker stolpen är i fint skick och är lite fräck. Personligen hade jag behållit den och försökt göra något med den. Klängerväxt, belysning eller liknande
 
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
Ja, man kanske ska bli kompis med den istället. 🙂
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Perfekt att hänga upp solsegel i…
 
  • Gilla
DE73
  • Laddar…
Jag skulle behållt den fina pelaren. Hitta på ett användningsområde. Klätterväxt skulle vara fint.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Behåll!!
 
  • Gilla
Klass0n och 1 till
  • Laddar…
Vet du vad den fina pelaren fyllt för funktion från början?
 
Den har varit under en ”veranda”, som var en tillbyggnad på huset. Verandan revs och huset återställdes, men betongpelaren blev kvar.

Nu tänkte jag eventuellt bygga ut altanen lite och då hamnar pelaren i vägen för där jag velat bygga ut.
 
Jättefin! Fräs in LED-list? Klätterväxt? Spotlight som lyser underifrån!?

Så många möjligheter. Alla vill ha en sån pelare.
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
”Alla vill ha en sån pelare.” 😅
 
  • Gilla
Poxeman och 1 till
  • Laddar…
"Bruk Sprengstoff"

Jag hade försökt ringa efter Roar, han hade säkert kunna hjälpa till att effektivt ta bort denna pelare 😀😃😄😁😆😅😂

Han fixar allt, i detta filmklipp hjälper han till att flytta på ett piano, så din lilla pelare fixar han lätt med en rejäl laddning! 😁😁😁

 
  • Haha
Bengt Larsson och 1 till
  • Laddar…
1. Jag hade behållt den!

2. Jag hade gått loss med stora vinkelslipen med diamantklinga och gjort några snitt. Därefter knackat till med en rejäl slägga. Sen borde det vara lagom stora bitar att köra till tippen.
 
  • Gilla
Baggström
  • Laddar…
Zixten Zixten skrev:
"Bruk Sprengstoff"

Jag hade försökt ringa efter Roar, han hade säkert kunna hjälpa till att effektivt ta bort denna pelare 😀😃😄😁😆😅😂

Han fixar allt, i detta filmklipp hjälper han till att flytta på ett piano, så din lilla pelare fixar han lätt med en rejäl laddning! 😁😁😁

[media]
Hahaha! 😅😅😅
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.