Hej, jag har inte mycket kunskap alls om motorer men jag skulle verkligen uppskatta lite hjälp med min kärcher k5.85. Igår använde jag den i några timmar för att tvätta altanen mm. Jag höll sladd och förlängningssladd undan vatten.
Plötsligt stannar den och när jag drar ut sladden har förlängningssladden lagt som en ”lucka” av grön plast bakom uttaget så att man inte får in piggarna.
Idag tänkte jag börja igen men när jag startar kärchern så slår jordfelsbrytare på, antar därför att det är någon kortslutning eller skada i själva motorn. Har öppnat upp men eftersom jag inte kan något vet jag inte vart jag leta efter blir det svårt. Ni får gärna skriva om jag ska skriva av något för att ni ska se. Tänker att jag måste lära mig sånthär någon gång!

Tack på förhand
 
  • Internt av en Kärcher K5.85 högtryckstvätt med synliga elektriska kontakter och smuts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en smutsig Kärcher K5.85 högtryckstvätt motor och anslutningar med spindelväv och skräp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en förlängningssladd vid en Kärcher K5.85 högtryckstvätt med synlig motor och sladdar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Användare FK skrev:
Plötsligt stannar den och när jag drar ut sladden har förlängningssladden lagt som en ”lucka” av grön plast bakom uttaget så att man inte får in piggarna.
Det kallas för petskydd och dom kan bli utslitna såpass att det blir svårt eller omöjligt att få i stickproppen.
A Användare FK skrev:
Har öppnat upp men eftersom jag inte kan något vet jag inte vart jag leta efter blir det svårt.
Chansen att lösa detta utan att ha ett mätinstrument är nog minimal.
 
  • Gilla
Användare FK
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.