Behöver komplettera min robot med en traditionell gräsklippare och är inställd på en batteridriven. Har en del verktyg från Ryobi och har kikat på några modeller. Min tanke är att så långt det går investera i ett och samma batterisystem men blev lite konfunderad.

Ryobi har ju sina one+ som passar till mycket, men en klippare hade tydligen Ryobi MAX POWER System 36V, vilket sannolikt inte passar med one+? Har även tänkt att köpa en lövblås och den var också med 36v.

Så innebär detta att man får ha olika batterier även fast man kör Ryobi? Då faller ju ”ekosystemet” tänker jag.
 
B
Precis. Deras 36v går inte ihop med one +
Systemet. Hade deras 36v klippare i nästan 11år innan batteriet segade ner sig lite. Var grymt nöjd med den.
 
B Bongtor skrev:
Precis. Deras 36v går inte ihop med one +
Systemet. Hade deras 36v klippare i nästan 11år innan batteriet segade ner sig lite. Var grymt nöjd med den.
Tack för svar :)

Men då är det ju knappt ngn mening att satsa fullt ut på ett märke om man ändå måste ha olika batterier och laddare. Sen vet jag inte hur mkt bättre en klippare med 18v vs 36v är?
 
B
Beror på, jag sitter nog med 4 olika batterisystem, där merparten av dessa är one+. Beroende på hur stor gräsmatta och framtida verktygsbehov så kan 2st 18v funka att klippa den lilla mattan medans större ytor kommer nog kräva större kraft.

Har själv gått över till ego 56v på gräsklippare men mest pga jag kör även snöslungan på vintern med dessa batterier.
 
  • Gilla
m@nge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.