Hej!
Behöver tips på vart man kan måttbeställa bänkskivor i massivt trä, ek, till vårat kök.
Hittade ett företag som sålde både måttbeställda samt färdiga skivor men som jag sen hittade dåliga recensioner för. Behöver egentligen bara måttbeställa en av skivorna, men om man köper färdiga skivor på ett håll och måttbeställer på annat så antar jag att de kan komma att skifta väldigt mycket i kvalite/färg. Så vill gärna hitta ett företag som kan ordna med alla skivor så att det ser enhetligt ut.
Tar tacksamt emot tips om ni har några rekommendationer!
 
D
Berätta varför den behöver måttbeställas! :) Någon udda dimension? Väldigt stor?

Varje respektabel bygghandel bör kunna lösa ovan, liksom alla respektabla köksleverantörer inkl IKEA.
 
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Berätta varför den behöver måttbeställas! :) Någon udda dimension? Väldigt stor?

Varje respektabel bygghandel bör kunna lösa ovan, liksom alla respektabla köksleverantörer inkl IKEA.
För att det är en skiva till en köksö, som är djupare än vad jag lyckas hitta på någon bygghandel. Den behöver vara ca 105cm djup. 😊 och ca 225cm lång.
Vi kan ju ta två vanliga skivor men då blir det en skarv mellan dom, är osäker på hur snyggt det blir.

Kan de göra det tro? Vi har tittat på alla stora bygghandlares sortiment och deras skivor är som mest 61-62,5cm djupa, enstaka har 63,5cm som vi behöver. (IKEA-kök).
IKEA har inte massiva bänkskivor längre tyvärr, det var därför vi valde att ordna med dom på egen hand.
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
D
Då förstår jag, låter klart kämpigare än mitt tänkta scenario. Hade kollat här: https://stragendo.ee/

Finns några på forumet som beställt därifrån. Limfog helstav är mysigare än något fingerskarvat härke. Säljer också ask som jag personligen tycker är väldans fint.

Och fan vad segt att IKEA slutat med massiva skivor, det var nytt för mig! Klart minus i kanten.
 
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Då förstår jag, låter klart kämpigare än mitt tänkta scenario. Hade kollat här: [länk]

Finns några på forumet som beställt därifrån. Limfog helstav är mysigare än något fingerskarvat härke. Säljer också ask som jag personligen tycker är väldans fint.

Och fan vad segt att IKEA slutat med massiva skivor, det var nytt för mig! Klart minus i kanten.
Tack för länk! Ska kika där. Helstav ser absolut snyggast ut! Ask hade jag gärna haft men läser mig till att det inte är lika tåligt som ek.

Riktigt trist att de slutat med det, det är pga miljöskäl enligt dom. Att deras faner är mer miljövänlig pga färre nedhuggna träd. Men faner i ett kök.... med kombon diskho och småbarn, nä, då är den skivan slut inom några år. 😅
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.