Hejsan!

Ofta på internet så läser man om problem och folk som klagar. Nu tänkte jag komma med lite beröm faktiskt. För en tid sedan så gick ugnsluckan sönder till spisen i en olycka. Ugnen har flera glas och bara det ena behövdes bytas. Jag försöker googla och hittar bara generella "ny ugnslucka bosch" så jag är både osäker på om det passar min modell eller om det är rätt glas.

Sen så efter lite googling hamnar jag på Bosch egna hemsida, de kanske kan hjälpa mig? Jag knappar in modellnumret på spisen och får fram sprängskisser på allt. Varenda del är tydligt utmärkt med tillhörande webshop.
Glas, check
Metallhållare till glaset, bara höger behövs ny, check
Plastdistanser, varför inte, kanske blev skadade, check
Beställ

Vilken trevlig upplevelse, jag hoppas alla företag har detta systemet. Kanske är standard på vitvaror men jag vill ha det överallt i samhället.

Ha en bra dag :)
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Vill inte vara sådan, men - har de levererat, och gick den biten också bra?
 
N
I Igelknorr skrev:
Hejsan!

Ofta på internet så läser man om problem och folk som klagar. Nu tänkte jag komma med lite beröm faktiskt. För en tid sedan så gick ugnsluckan sönder till spisen i en olycka. Ugnen har flera glas och bara det ena behövdes bytas. Jag försöker googla och hittar bara generella "ny ugnslucka bosch" så jag är både osäker på om det passar min modell eller om det är rätt glas.

Sen så efter lite googling hamnar jag på Bosch egna hemsida, de kanske kan hjälpa mig? Jag knappar in modellnumret på spisen och får fram sprängskisser på allt. Varenda del är tydligt utmärkt med tillhörande webshop.
Glas, check
Metallhållare till glaset, bara höger behövs ny, check
Plastdistanser, varför inte, kanske blev skadade, check
Beställ

Vilken trevlig upplevelse, jag hoppas alla företag har detta systemet. Kanske är standard på vitvaror men jag vill ha det överallt i samhället.

Ha en bra dag :)
Har samma erfarenhet av Electrolux där jag kunde beställa delar till min nu mycket gamla men fullt fungerande spis.
 
BengtH BengtH skrev:
Vill inte vara sådan, men - har de levererat, och gick den biten också bra?
Det gick bra det med, någon arbetsdag innan det fanns på posten.
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Har samma erfarenhet av Electrolux där jag kunde beställa delar till min nu mycket gamla men fullt fungerande spis.
Trevligt att höra, sådant förlänger livslängden avsevärt tänker jag. Min Bosch var kanske bara 5 år gammal.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.