C Candell skrev:
Halloj! Dags att måla om och tror huset ska bli svart nu. Verkar som många är nöjda med Rustas fasadfärg, men jag är lite rädd att det blir "fel" svart. Jag vill ha en varm svart och inte allt för glansig, och jag vet när vi valde färg till kärestans hus så var det en del vändor till Coop Bygg för att blanda om då den var för kall.

Vet det är en smaksak, men tänkte bara kasta in en fråga här. Troligen köper jag ändå en liten burk och målar gäststugan först få se om det är i min smak.
Har målat på två olika ställen av mitt garage, (svart S-9000 N) ett test innan stora huset ska målas. Ena platsen med Jotun Drygolin Color Extrem. 1500kr för 3liter. Och på den andra platsen med Rustas fasadfärg 2,7l 449kr.
Resultatet är att jag tycker Rustas är bäst, lättmålad snyggast bäst glans och när ytan torkat känns den toppen. Kan verkligen rekommendera denna. Köper du 3 burkar så får du 4 för samma peng. Vet inte hur färgen är om några år men första intrycket är utmärkt.
 
Har också använt rustas premium fasadfärg men i faluröd. Började med att måla ett förråd väntade sedan 2 år och konstaterade att det fortfarande ser ut som nymålat, var en lättarbetad färg också. Så då bestämde jag mig för att måla även vårt hus med denna färg. Kan 3 år senare konstatera att det fortfarande ser mkt bra ut. Så jag kommer definitivt använda den igen. Dock så är ju valet av kulörer lite begränsat men det är ju deras sätt att få upp volym och hålla ner priset
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.