Vi har vart hos Myresjöhus och gjort en kalkyl och fått ett pris som va ganska saftigt... Men vi har ju lagt till en del extrautrustning osv men ändå...

Finns det någon här som har byggt hus med Myresjöhus? Vad har ni för erfarenheter utav dom?? Någon som har byggt ett Tenor hus, något som kan vara bra att tänka på???

Jag tycker personligen att det verkar mkt seriöst och ordentligt... Men vi har aldrig byggt hus så man funderar ju ändå lite...

/Mien Ömar
 
Om du använder sökfunktionen här på forumet (knappen uppe i högra hörnet) så hittar du ca 1000 trådar om Myresjöhus.
 
vad fick ni för pris på tenor?
 
Hej Bobo vi slutade på 3,6 miljoner... Har ni tänkt bygga ett tenor också??

Mvh Mien Ömar
 
Hej,
Hur bar ni er åt för att komma upp i 3,6 miljoner, har ni inkluderat tomten?
Vi pratade lite med Myresjöhus här i Linköping och fick priset 2,1 miljoner och då tillkommer tomtpriset.
 
Vi har nyligen byggt med Myersjöhus, och min erfarenhet är att de är mycket seriösa och villiga att behålla en god image genom att göra rätt för sig. Kvaliteten är relatvit hög. Myresjöhus är dock som alla andra i branschen i första hand intresserade av att gå med vinst. Det gör att problem alltid kan uppstå. Säljarna är experter på att - just sälja - och de vet därmed hur de skall locka er med löften etc. Förövrigt bygger inte M själv utan anlitar underentreprenörer. Ditt kontrakt är med M men du kan ändå ha otur att få en oseriös entreprenör som kan innebära förseningar sämre kvalitet etc. Då är det mycket viktigt att alla överenskommelser/villkor finns skriftligt dokumenterade.
Det finns två punkter jag definitivt hade ändrat om jag hade startat om:
1) Anlita en jurist för att gå igenom kontraktet, + se till att vite (ej skadestånd) och inflyttningsdatum finns angivet tidigt.
2) Anlita en oberoende kvalitetsansvarig (vår gjorde nada, var inte ens med på slutbesiktingen och struntade i flera viktiga punkter).
För övrigt, se till att allt säljaren lovar muntligt också dokumenteras skriftligt. Detta kan vara svårt, vi lyckades aldrig få ett enda mailsvar trots upprepade försök. Om säljaren lovar något till er fördel och som inte finns skriftligt, är det oftast en lögn. I värst fall tag med en diktafon till mötena.
 
Mien: Vi fick 1,9 + för Tenor i Skellefteå, via Luleåkontoret. Har börjat kolla in LB-hus Ugglanserie.
 
Ja det är med tomt, anslutning av vatten och avlopp, fjärrvärme, fiber, lagfarter och allt man kan tänka sig. Plus en massa tillval och några ändringar på huset.
 
Det va skillnad i pris... Vi bor i ett ugglanhus nu från LB...

Dom dom byggde vårat hus, ugglan, har nyligen byggt ett tenor och sålt igen. dom ska bygga ett nytt tenor med lite ändringar. men dom har vart kanonnöjda med myresjöhus. värdet på huset ökade rejält också mot vad dom byggde för.
 
Vi är precis i slutfasen av vårt bygge. Förbesiktning i nästa vecka och planerad slutbesiktning och inflyttning om drygt två veckor.
Vårt hus gick på omkring 2,1 miljoner (inkl tillval som åstak, carport, mm) plus tomt och en massa andra kringkostnader.

Vi är på det stora hela nöjda med Myresjöhus.
Hantverkarna vi har haft har så här långt gjort ett jättebra arbete. Däremot borde vi - om det hade varit möjligt - byggt när det inte är sådan högkonjunktur som det är. Tiden för varje husbygge är minimal. Byggledare och hantverkare har massor med hus att göra vilket gör att tiden är knapp för oss att kunna följa bygget på ett sätt som man vill göra när det handlar om så pass mycket pengar.
Informationen från Myresjöhus under byggtiden har varit så där, men slutresultatet (nja, frånsett besiktning då) blir jättebra får vi hoppas.

Lycka till!
 
Hej,
Nu har vi äntligen bestämt oss för vilket hus vi ska bygga, det blir ett Tenor.
Tillval vi kalkylerar med är ryggås, stora fönster, golvvärme, braskamin, rostfria vitvaror, hörnbadkar, kraftigare flvp (Nibe 310->360) och carport. Vi hamnade på drygt 2,1 mkr, ska bygga utanför Linköping.
HarGer- Vi tar tacksamt emot tips om ni har några att dela med er av.
 
mspnse:

Vi funderar oxå på att bygga en Tenor och har några frågor till dig,hoppas det är ok :)

När jag kollar på ritn i katalogen så verkar det som att det är ett ryggåstak,min fråga är då,är inte det standard om det är med på ritn?

Vilka fönster har ni bytt ut så att de är större? Hur ser de annars ut?

Fick idag katalogen från Myresjöhus och där står det "Platta på mark med golvvärme och 300 mm underisolering",
vad menas med det? Jag är inte så duktig på dessa saker men som jag fattar det så är det golvvärme i hela huset,stämmer det? Om det är så varför har du då tagit golvvärme som tillval?

Hoppas du kan svara på dessa frågor

//Chessen
 
Hej Chessen,
Du har fastnat för Tenor du med...

Ryggåstaket är inte standard i något av Myresjöhus (förutom Avanti), vi får ge ca 65 000:-.
Golvvärme är inte standard och kostar 26 000:-.
Fönstren vi har som tillval är de översta "sneda" fönstren i kök och vardagsrum, pris 30 500:-
Allt ovan är med på bilderna i katalogen och visst blir man lurad, de borde skriva att huset är extra utrustat.

Isoleringen du pratar om är den man lägger under plattan, denna bör vara 300 mm, vissa bolag har 250 mm.

Hör gärna av dig när du fått offert på kalaset, kan vara lite kul att jämföra.

/Magnus
 
Mspnse,

Ja vi har fastnat för Tenor,gillar huset mycket :)


Konstigt att det står under "Mycket hög utgångsstandard" (det lösa bladet som skickades med katalogen) att det är "platta på mark med golvvärme och 300 mm underisolering", för mig menas det att golvvärme ingår,men som sagt jag kanske inte så duktig på detta.
Iaf så kan det inte vara dyrt med 26000 för golvvärmen.Vi renoverade vårt hus för 2 år sen och la in golvvärme på 50 m2 och det kostade oss ca 20000 å då gjorde vi det själv.

Vad fick ni betala för kaminen? Ingick allt i det priset?

Jättekonstigt verkligen att det står att det är ryggåstak,då borde det verkligen stå att det blir ett extra val,man blir en aning lurad där,hm.

Är det något annat som du har kommit på nu när ni har byggt som du önskar att du skulle ha gjort annorlunda?

//Chessen
 
Mspnse,

Några frågor till, Vad valde ni för kök hos HTH och vad fanns det för kakel och klinker att välja på?(hur dyrt fick man välja på standard)

Har du några bilder så skulle det vara kul att se dessa :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.