Ska sätta in fönster i mitt nybygge och har fallit för Elitfönster retro. Hur mycket har ni lyckats få ned priserna när ni tagit in offerter?

Om jag kollar listpriset hos t ex bygghemma, så hamnar jag på i runda slängar 500 000. Vad kan vara rimligt att få ner det på om man låter lokala byggfirman räkna på det? Jag fattar det som att Elitfönster har ett eget prissystem baserat på hur mycket du beställer, men sedan har ju även handlaren sin marginal att tumma på…
 
D
Bare å fråge byggarn så får du svar.
 
G GalliMattias skrev:
Om jag kollar listpriset hos t ex bygghemma, så hamnar jag på i runda slängar 500 000.
Vad menar du med listpris hos Bygghemma? Det är ju konsumentpriset.
 
  • Gilla
J P
  • Laddar…
Hur många och stora fönster får du för 500 000?
 
  • Gilla
Rillo41
  • Laddar…
Det måste vara ett stort hus med tanke priset.
Köpte själv fönster plus ett 6 m skjutparti för en fjärdedel till mitt hus på 149 kvm.
Inklusive 2 sidoljus plus ett stort runt fönster.
 
Köpte senast från bygglagret. SP fönster inte elit. Är väl ingen direkt skillnad. Landade på drygt 50% rabatt på offert.
 
  • Gilla
GalliMattias
  • Laddar…
Vi köpte bla elitfönster via snickaren/byggfirman för kanske 4 år sedan. Med 12% påslag trodde han att det skulle bli ungefär samma pris som bygghemma, men det blev faktiskt betydligt bättre pris. Jag kommer inte ihåg hur mycket bättre, men om det hade varit 5-10% lägre pris (efter byggfirmans påslag) hade jag inte tyckt att det var betydligt bättre. Eftersom byggfirman inte förväntat sig detta tänker jag att priserna på bygghemma var bättre för fem år sedan, och sedan glidit upp - inte till några löjliga listpriser, men det är sällan jag tycker det är motiverat att handla på byggehemma, nuförtiden.
 
  • Gilla
GalliMattias
  • Laddar…
Vi satte in Elitfönster ifjol.
Fick två liknande offerter på fönster + montering.
Båda var ungefär på samma summa som om jag plockade ihop enbart fönster på nätbutiken du nämner.
Verkar vara som du säger att det är ”listpriser” på just fönster och de flesta betalar betydligt mindre.
 
  • Gilla
GalliMattias
  • Laddar…
P Pin skrev:
Hur många och stora fönster får du för 500 000?
30 st, allt från punschveranda med spröjsade 6x17 till flaggfönster 10x15.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Det måste vara ett stort hus med tanke priset.
Köpte själv fönster plus ett 6 m skjutparti för en fjärdedel till mitt hus på 149 kvm.
Inklusive 2 sidoljus plus ett stort runt fönster.
Huset är inte stort, men Elit Retro är dyra och jag har en veranda med 12 fönster. Totalt nära 30 fönster med allt från punschveranda med spröjsade 6x17 till flaggfönster 10x15.
 
Kolla med RM-fönster i Vimmerby. Har kanonfina grejor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.