Jag bor i villa och har parabol, vhf antenn,uhf antenn och fm antenn och parabolen går med egen kabel in till boxen men vhf,uhf o fm går via ett filter( om det heter så där man kopplar ihop flera antenner)så även bara en kabel in från dom tre men går det på något sätt koppla ihop med parabolen så att jag får bara en kabel in i huset och då till ett lämpligt antennuttag som jag kan sätta på väggen?
 
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Lösningen finns, använd combiner
[länk]
Tillsammans med tex
[länk]

Från ditt sammankopplingsfilter till combinern, från parabolen till combinern.En kabel ut.
Tack för hjälpen! Vet du om det går koppla från vägguttaget till ett till på andra sidan rummet ?
 
Hej! Ja det går, det finns sådana uttag med genomgång, de dämpar signalen lite mer bara.
Ska du ha flera boxar på parabolen behöver du ett sat-cr huvud, men det kanske du har koll på.
Du kan inte ha en aktiv mastförstärkare till antenndelen heller, då strömmatningen i kabeln då stör polarisation styrningen till parabolen (13/18v)
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Hej! Ja det går, det finns sådana uttag med genomgång, de dämpar signalen lite mer bara.
Ska du ha flera boxar på parabolen behöver du ett sat-cr huvud, men det kanske du har koll på.
Du kan inte ha en aktiv mastförstärkare till antenndelen heller, då strömmatningen i kabeln då stör polarisation styrningen till parabolen (13/18v)
Ska bara ha en box och två uttag är bara för att det är praktiskt om man vill möblera om. Har heller ingen mast förstärkare så ingen störning bör det bli då. Har egentligen ingen koll alls så därför frågorna så tack för hjälpen 👍
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.