Kan så vara men det är kansken och om. Jag vill gärna vara säker när jag tar beslut om sådana saker, en låda ovanför kostar inte många kronor.
 
Mikael_L
  • Gilla
Johan456
  • Laddar…
TonyTech
E elmont skrev:
Montera apparatdosor och sätt in armaturer i dom. Då kan du enkelt dra rör/slang mellan dosorna och kan fritt byta/laga i framtiden förr förr eller senare så blir det "lagning".
Hej Elmont,
Jag tänkte också montera takdosor multidosor som skydd mot ångspärr och lättare hantering av flex rör/kablage. Min fundering är lösningen när man hamnar mellan glespanelen. Vill inte hamna i läget att en downlight led hamnar så nära kanten på ett raw taks skiva.
 
  • Vit gipsvägg och tak med synliga skarvar nära taket, mot mörk kaklad vägg och vit list.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
TonyTech
TonyTech TonyTech skrev:
Jag tänkte också montera takdosor multidosor som skydd mot ångspärr och lättare hantering av flex rör/kablage. Min fundering är lösningen när man hamnar mellan glespanelen. Vill inte hamna i läget att en downlight led hamnar så nära kanten på ett raw taks
TonyTech TonyTech skrev:
Frågade hos två webb butiker och de hade inget bra svar. En enkel sökning hos ahlsell löste frågan.

Skyddskåpa för downlights Spot Guard gles, Hide-a-Lite​


SKYDDSKÅPA SPOT-GUARD GLES​

Artikelnummer: 7466702

Kåpan är 228x300, passar mellan glespanelen. Spoten kan flyttas inom det området och förhindra att man hamnar i en takskivas skarv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.