Jag håller på och fräschar upp barnens rum med lite ny färg på väggar och så. Tanken är att vi ska totalrenovera hela övervåningen om några år, så jag gör inga jätteprojekt. I ena rummet är det en plastmatta som ser bra ut och är i bra skick, så den får vara kvar så länge, men i det andra rummet så är det en plastmatta som ser gräslig ut, och är skarvad lite här och där. Delar av mattan är t.o.m borta. Har egentligen inte råd att byta golv nu, men jag såg att Ikea hade ett golv för 35kr/ m² kan det funka i några år tro? Rummet är på ca 20 m² så det blir ju en del pengar ändå. Eller vet nån om det finns billigare allternativ?
 
Rusta har ju billiga alternativ. Fina finns det men ja skulle nog hålla mej till ikea.
 
700 kr låter ju som en droppe i havet, tvivlar på att du kan hitta något billigare!
Det lär säkert vara några års garanti på ikea oxå, så om det nu är fult om några år så kan du säkert reklamera det och få både arbetskostnader ett nytt golv på köpet.
Min erfarenhet är dock att laminatgolv håller riktigt bra. Går du upp några tior och ni köper ngt ni tycker är riktigt snyggt så slipper ni byta golv om några år.
 
både rusta och ikea har ju flera års garantier på sina golv... vet inte dock vad den täcker... men det kan ju absolut vara värt att titta på... för det priset så kan det ju vara värt i vilket fall ;)
 
IKEAs Spån 35 kr/kvm spricker hur lätt som hels vid ihopfogning, köp isf några kvm att öva på. :D
La golvet i en klädkammare, plastigt utseende fult men billigt, köp IKEAs tundra istället!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.