Hej!
Har en vision om att jag vill bygga en bänk för att kunna utnyttja ytan på min balkong efter behov. Därav en utdragbar bänk. Har googlat runt ett tag nu men inte hittat nån som gjort samma och velat dela med sig av en beskrivning på detta.

Hur hade ni gjort? Speciellt själva utdragsdelen så man inte drar ut den varje gång.
Alla tips och råd mottages glatt!

Bild för uppmärksamhet, men det är något liknande jag tänkt mig.
Utdragbar träbänk i ljus nyans längs med en vägg visande möjlig design för balkongbruk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En träbänk med utdragbar sittdel placerad i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad är det för beskrivning du behöver? Vi har en solsäng med liknande konstruktion, se bild nedan. Vi kar köpt den, man jag kan ju kolla hur de har konstruerat den om du vill.

Träkonstruerad solsäng med justerbart ryggstöd och parallella ribbor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Posselosse
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vad är det för beskrivning du behöver? Vi har en solsäng med liknande konstruktion, se bild nedan. Vi kar köpt den, man jag kan ju kolla hur de har konstruerat den om du vill.

[bild]
Det är typ precis så jag tänkt fast utan ryggstödet (tror jag). Du får jättegärna kika!
 
T
Kan du inte bygga den som bänken du har bild på...?
Du ser ju hur den är byggd på bilden. Det enda som inte syns är en ribba på undersidan där alla tvärgående ribbor på utdragsdelen är skruvade i.
Den håller ihop ribborna och gör att utdragsdelen inte kan dras ut helt (och ramla isär...)
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
T Testarn skrev:
Kan du inte bygga den som bänken du har bild på...?
Du ser ju hur den är byggd på bilden. Det enda som inte syns är en ribba på undersidan där alla tvärgående ribbor på utdragsdelen är skruvade i.
Den håller ihop ribborna och gör att utdragsdelen inte kan dras ut helt (och ramla isär...)
Jo visst, men jag hade önskat en beskrivning eller ritning på hur delarna ska sitta för att det ska funka. Jag förstår det i principen men känner mig osäker på hur jag ska sätta ihop det för att det ska funka smärtfritt och lätt.
 
Principen används ofta av de som bygger egna "Campervans" så om du googlar på "Campervan sliding bed" eller liknande hittar du nog det du söker.

/M
 
  • Gilla
HannaSj0
  • Laddar…
Ikea har dagbäddar som funkar så, ladda ner beskrivning därifrån
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.