Finns det scartkablar utan den där stora klumpen? Vill dra igenom scartkontakten genom ett hål, men den är ju lite för stor... Finns det inga kontakter med snabbkoppling eller nåt?
 
Hur stort är hålet? Om du skruvar upp scartkontakten så kan du kanske få igenom den utan plastskalet.
 
Hålet är en tum... Kan man plocka loss skalet bara sådär?
 
Jag hade samma problem och fick demontera hela scarten - stift för stift. De satt bara fastsnäppade men det gäller att komma ihåg hur man ska sätta tillbaka dem igen eftersom det rör sig om ett antal stift. Tror inte det räcker att du bara tar bort höljet.
 
Tror inte man fixar att dra tre kontakter för videokabel genom ett 25 mm rör. Är det däremot bara ett hål den ska genom så kan man fixa det genom att skicka en åt gången.
 
Andreas&Sara skrev:
Kombinera dessa kanske?

Scartkontakt
Videokabel/Scart
Det beror på viljen signal man skickar i scart kontakten. Den du refererar till tar kompositvideo och ljudet. Detta är de vanligaste signalerna men det finns också stöd för RGB vilket ger något bättre bild om de anslutna prylarna stödjer det
 
mats_o skrev:
Det beror på viljen signal man skickar i scart kontakten. Den du refererar till tar kompositvideo och ljudet. Detta är de vanligaste signalerna men det finns också stöd för RGB vilket ger något bättre bild om de anslutna prylarna stödjer det
Det här borde jag förstås ha kommit ihåg i min kommentar... Klart du ska välja en lösning där du får RGB om du har möjlighet!
 
Det kan kanske vara så att han har RGB-ingångar på TV.n som inte är scart så han kan ha scart m. rgb till 3 separata kontakter för detta ändamål? Det har iallafall jag på mina TV-apparater.
 
Finns det inte typ S-vhs till scart konverter? Då kan man dra en S-vhs kabel i röret och så koppla på scart kontakter/adapter på utsidan...?
 
Just ja, jag trodde S-video var rgb separerat....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.