Vet inte riktigt vilket forum denna frågar passar in i, men i och med att det är ett garage jag bygger så kör jag här  :-/

Jag skall ha liggande panel på garaget, satt upp Icopal Windy, och på reglarna (cc60) har jag satt upp spikreglar (stående). Så långt inga bekymmer. Bekymret kommer längst ned på väggen. I och med att jag har mina spikreglar stående så sitter "botten" av Windyn lös och därmed så kan det ju blåsa in underifrån. Sätter jag då en horisontell spikregel mellan de stående spikreglarna (för att sätta fast Windyn ordentligt i syllen) så missar jag ju hela poängen med luftspalt! Eller tänker jag fel?

Hur skall jag göra för bästa resultat? Att bara spika fast Windyn i syllen känns ju lite fel ..... Spikregeln är 25x50 mm, kanske skall man sätta en tunnare regel horisontellt, då blir det ju i alla fall lite luftspalt?
 
Ingen som vet eller orkar bryr sig :-/
 
den ska väl fästas på reglarna och syllen innan spikläkten monteras. tror jag är enda sättet
 
Jag skulle också fästa mot syllen
 
Mikael_L
Skulle man inte kunna använda remsor av oljehärdad masonit och spika med pappspik t.ex. ?
Då blir det ju rätt rejäl luftspalt kvar.
 
Det är bara att häfta fast i botten,ingen fara!
 
Nej nej nej :-/

Spika tätt, annars kommer du ha hela väggen full med råtter och annat elände.
Tillräckligt luftigt blir det ändå.

Mvh
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.