Hej på er! Överväger en bostadsrätt med en radiator mitt på väggen🫣. Har någon några tips på hur jag skall gå tillväga? Behöver ju fortfarande värme i rummet men behöver få väck elementet.
Tacksam för all hjälp.
/J
 
  • Otydlig bild av en radiator monterad mitt på en vägg i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Oj det var ju en speciell lösning. Värmesystemet brukar vara föreningens och du får därmed inte ändra det utan deras tillstånd, så jag hade mailat styrelsen och frågat vad som får göras och om någon som har haft samma problem löst det på något bra sätt.

Rent praktiskt kan du ju förlänga rören och sätta radiatorn längre ner. Eftersom radiatorrör får skarvas dolt skulle du dessutom kunna göra förlängningen i väggen.
 
  • Gilla
Tionolltre
  • Laddar…
Finis malorum Finis malorum skrev:
Hej på er! Överväger en bostadsrätt med en radiator mitt på väggen🫣. Har någon några tips på hur jag skall gå tillväga? Behöver ju fortfarande värme i rummet men behöver få väck elementet.
Tacksam för all hjälp.
/J
Går att proppa bort radiatorn alternativt dra nya rör från Tillopp och retur men detta är inget jag rekommenderar att du gör själv. Ventilerna som stänger till radiatorn är säkerligen gamla och håller inte tätt.
Anlita en röris och förklara vart du vill ha radiatorn placerad. Detta arbete göra med fördel på sommaren.
 
BIir nog rätt knepigt att få ner till golvet böjarna går i väggen och kan gå mellan våningarna i väggen. Då blir det att hacka upp väggen stort och mycket jobb att återställa. De blir som sägs, tala med styrelsen om dina tankar.
 
Tack för alla genomtänkta svar! Skall kolla med föreningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.