Avloppet i tvättstugan ser ut såhär.

Vad är eran bedömning?

Dåligt skick?

Rengöra och blanda ny fog som för att sedan cementera om lite runt kanten bara?

Tacksam för synpunkter åsikter:)
 
  • Närbild på ett gammalt avlopp i tvättstuga med synliga rör och slitet material runtom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt avlopp med synliga smutsavlagringar och slitage som kan behöva rengöring eller omfogning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett gammalt avloppsrör och dess anslutning till golv med synliga skador och rester av gammal fog.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av avlopp i en tvättstuga med gamla, smutsiga fogar och en notering om att foga om och cementera.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett gammalt, smutsigt avlopp i en tvättstuga med synliga byggfogar och en del slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Börja med 10 st ave Maria och sedan städa ordentligt, det bör räcka :=)
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Börja med 10 st ave Maria och sedan städa ordentligt, det bör räcka :=)
Okmm men jag ser att det är lite fog där.. och lite mindre på andra ställen.. skall man inte foga det runt och snyggt?
 
superantew superantew skrev:
Okmm men jag ser att det är lite fog där.. och lite mindre på andra ställen.. skall man inte foga det runt och snyggt?
Lite eller mycket fog i brunnen har ingen betydelse.
 
D
Skit i det😎
 
  • Gilla
A.Barman
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Lite eller mycket fog i brunnen har ingen betydelse.
Men brunnen är väll bara det i plast? vad händer om vattnet spills på golvet osv kommer det inte rinna vid sidan om plasten, Jämnför då speciellt bild 1 vs 2

Dvs skall man inte sika så det blir runt och fint eller använda cement/ fix?

Har någon en bild på en nyinstallerad brunn?
 
D Drburr skrev:
Skit i det😎
Utveckla gärna?

Om jag jämför så ser man ju klart och tydligt bild 1 vs 2 t.ex att fixet/cementet? Har korroderat bort
 
superantew superantew skrev:
Men brunnen är väll bara det i plast? vad händer om vattnet spills på golvet osv kommer det inte rinna vid sidan om plasten, Jämnför då speciellt bild 1 vs 2

Dvs skall man inte sika så det blir runt och fint eller använda cement/ fix?

Har någon en bild på en nyinstallerad brunn?
Nej, det finns alltid ett tätskikt under kaklet.
 
Skulle inte va så säker på det i detta fallet, syns ju inte minsta spår av det vid brunnen.
 
superantew superantew skrev:
vad händer om vattnet spills på golvet osv kommer det inte rinna vid sidan om plasten, Jämnför då speciellt bild 1 vs 2
Golvet blir blött, om du städar oftare och noggrannare ser det förhoppningsvis bättre ut.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Skulle inte va så säker på det i detta fallet, syns ju inte minsta spår av det vid brunnen.
Jag tycker mig se en bit av "duken" men det är svårt att se på bilderna.
 
den här tvättstugan ligger den i källaren? byggår?
Förmodligen har du inget tätskikt och det är inget ide med att förbättra med fog runt kanten eftersom det är inte det som tätar!
Lägg pengarna på att filma avloppen och börja iaf planera för framtida brunnsbyte som minst eventuellt se över hela avloppet
 
Stefan N Stefan N skrev:
Skulle inte va så säker på det i detta fallet, syns ju inte minsta spår av det vid brunnen.
Huset är från 1976 och är ett
E egge80 skrev:
den här tvättstugan ligger den i källaren? byggår?
Förmodligen har du inget tätskikt och det är inget ide med att förbättra med fog runt kanten eftersom det är inte det som tätar!
Lägg pengarna på att filma avloppen och börja iaf planera för framtida brunnsbyte som minst eventuellt se över hela avloppet
Det är ett attefallshus från 1976 och detta är i "källaren" som tvättstugan är, inget fel på avloppet vad jag vet var mer en tanke att dra lite fix/cement runt för att snygga till..

Inget tätskikt säger du?
 
superantew superantew skrev:
Det är ett attefallshus från 1976 och detta är i "källaren" som tvättstugan är, inget fel på avloppet vad jag vet var mer en tanke att dra lite fix/cement runt för att snygga till..
Det fanns inte attefallshus 1976.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det fanns inte attefallshus 1976.
sry, sutteränghus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.