D
Obildat svar detta, men har du övervägt en linjelaser? Dom är billigare. Tror dock räckvidden är sämre.
 
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Obildat svar detta, men har du övervägt en linjelaser? Dom är billigare. Tror dock räckvidden är sämre.
De fungerar ruskigt dåligt utomhus när det är solljus...


/Jocce
 
D
Jocce81 Jocce81 skrev:
De fungerar ruskigt dåligt utomhus när det är solljus...


/Jocce
Ahh. Går nog hand i hand med räckvidden.
 
Jag köpte en Bosch krysslaser 1200kr, mycket bra att ha, det var många år sedan så den var med RÖD laser idag använder man GRÖN laser som syns mycket bättre i dagsljus. Annars gör som jag mät på kvällen.
För kostnaden att hyra en roterande 1 vecka så kan man äga en för hela livet, jag har haft min i 9 år nu.
Men när jag gjuter betongen så hyrde jag för 1 dag en profflaser roterande med mottagare.
 
Du klarar dig bra med 12 meter 10mm genomskinlig vattenslang av plast. Brukar kosta ett par hundra kronor.
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen och 1 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Du klarar dig bra med 12 meter 10mm genomskinlig vattenslang av plast. Brukar kosta ett par hundra kronor.
Eller en halvmeter genomskinlig i varje ände kopplad på en vanlig trädgårdsslang.
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Jag ska bygga altan, kikade på att hyra en rotationslaser på t.ex. Hygglo.

Kostar runt 1000-1500 kr för 7-10 dagar.

Såg dock att det finns vissa billigare, t.ex. denna:
[länk]

Vettigare att köpa denna ? Eller är den sådär billig av en anledning?


/Jocce
Till en altan är precisionen på en billig laser bra nog, handlar ju om korta avstånd med ett levande material så toleranserna behöver inte vara obefintliga.


Lite skillnad när man behöver millimeterprecision på 3-400 meters avstånd.
 
Köp en bra laser som du kan behålla länge.
Betala och gråt en gång.
Du kommer hitta mer projekt hemma och du kan hjälpa andra.
Seså, ut och handla nu ;-)

/W
 
  • Haha
Norrtull
  • Laddar…
Har samma funderingar som TS
 
D
H heimlaga skrev:
Du klarar dig bra med 12 meter 10mm genomskinlig vattenslang av plast. Brukar kosta ett par hundra kronor.
Briljant!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.