Varför betala ca 10 000+ kr mer för Husqvarna 405x istället för Gardena Sileno smart life 700 lona? På pappret är de så lika. Ännu svårare att motivera Husqvarna 410xe om man inte ska ha slinglöst. Är Husqvarna-appen så mycket bättre? Saknar Gardena någon vital hårdvara som inte syns på pappret?
 
Jag vet att många som har Gardena kommer säga emot mig, men min uppfattning är att Husqvarna är lite stabilare, klarar lite mer i form av lutningar/gropar/whatnot och helt enkelt ger ett mer kvalitativt intryck.

Då har jag förvisso inte varit inne på de minsta modellerna, utan dem som klarar 700-800 kvm och uppåt.

Gardena är bra, men Husqvarna är bättre. Om de är tillräckligt mycket bättre är alltid svårt att svara på.
 
Tack för ditt svar. Hoppas att några Gardena-ägare har något att säga i frågan. Allra helst någon som har erfarenhet från bägge. 😅
 
M mjan103 skrev:
Tack för ditt svar. Hoppas att några Gardena-ägare har något att säga i frågan. Allra helst någon som har erfarenhet från bägge. 😅
Om du vill nöja dig med den billigare så vill du nästan aldrig ha svar från nån som provat bägge 😝
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Det verkar som att Gardena saknar hasplåt, vilket HQ har. Det kan jag tänka mig gäckat någon med Gardena?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.