Jag skall byta insatsen men hur får jag loss den gamla??
 
  • En gammal, smutsig blandarinsats i en handfatsskärm väntar på att tas bort för byte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis demonterad kran över handfat med synlig insats, undrar hur man tar bort den gamla insatsen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kromad vattenkran i badrum med synliga kopplingar och verktyg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
pdov
Det är nog större chans att du får relevanta tips om du skriver ut fabrikatet på blandaren.

Jag killgissar på att du måste få bort den biten som jag ringat in på bilden nedan. Antingen genom att den går att skruva av (mest troligt) eller att du med en liten skruvmejsel bänder upp den. Olika lösningar på olika fabrikat.

Närbild på kranens övre del med en röd ring som markerar avtagbar del för underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Johan Bengtsson Lindeberg Johan Bengtsson Lindeberg skrev:
Jag skall byta insatsen men hur får jag loss den gamla??
pdov pdov skrev:
Det är nog större chans att du får relevanta tips om du skriver ut fabrikatet på blandaren.

Jag killgissar på att du måste få bort den biten som jag ringat in på bilden nedan. Antingen genom att den går att skruva av (mest troligt) eller att du med en liten skruvmejsel bänder upp den. Olika lösningar på olika fabrikat.

[bild]
Det är Mora Inxx (gammal)
 
pdov
Kolla Moras hemsida. Även om det är en äldre version så liknar nog tillvägagångssättet det som anges i Monteringsanvisning. Skruva av täckringen, borde gå med handkraft så ska det finnas en låsmutter under som håller packningen som måste skrivas av med verktyg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.