Hej. Jag har en whirlpool kondenstumlare som jag är förbryllad över.
Den är riktigt dålig på att torka och troligen beror det på igensatt kondensor.

Filtret jag har är något löst krafs som sitter på en plasthållare. Inte en chans att det är dammtätt. Följaktligen blir kondensorn full i damm. Inte går det att få ur kondensorn och spola ren den heller. Den verkar vara instoppad i en plastlåda som är en del av bottenfundamentet.

Frågan är. Saknas det någon del i filterinsatsen på min maskin. Maskinen fanns i huset när vi flyttade in. Har någon sett på maken?
 
  • Whirlpool kondenstumlare öppnad med exponerad insida och möjlig igensatt kondensor, omgiven av en handduk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Smutsigt filter och plasthållare demonterat från en whirlpool kondenstumlare på en vit yta med lösa skruvar runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Löst filtersvamp och plasthållare från en whirlpool kondenstumlare med skruvar på tvättmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen lucka till en torktumlare visar en igensatt, dammig kondensor och filterhållare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

A
Thomas_N Thomas_N skrev:
Hej. Jag har en whirlpool kondenstumlare som jag är förbryllad över.
Den är riktigt dålig på att torka och troligen beror det på igensatt kondensor.

Filtret jag har är något löst krafs som sitter på en plasthållare. Inte en chans att det är dammtätt. Följaktligen blir kondensorn full i damm. Inte går det att få ur kondensorn och spola ren den heller. Den verkar vara instoppad i en plastlåda som är en del av bottenfundamentet.

Frågan är. Saknas det någon del i filterinsatsen på min maskin. Maskinen fanns i huset när vi flyttade in. Har någon sett på maken?
Verkar vara en värmepumps torktumlare så du ka inte göra ett skit mer än vad du gjort
 
Ja, en värmepumpstumlare var det visst! Dyr som fasen verkar det som. Rena skiten säger jag. Kan inte whirlpool göra ordentliga filter?
 
Hej!

Har det löst sig? Vi fick som av en händelse reda på att dessa filter med hållare tydligen var defekta eller fel på något sätt och att vi skulle kontakta Wirlpool. Det gjorde vi och fick en ny anordning skickad till oss, men den är om möjligt ännu sämre! Har du kvar din tumlare eller har du fått lov att byta ut den?
 
K Kajsa1973 skrev:
Hej!

Har det löst sig? Vi fick som av en händelse reda på att dessa filter med hållare tydligen var defekta eller fel på något sätt och att vi skulle kontakta Wirlpool. Det gjorde vi och fick en ny anordning skickad till oss, men den är om möjligt ännu sämre! Har du kvar din tumlare eller har du fått lov att byta ut den?
Jag har den kvar och den är kass. Men torktumlaren är några år nu. Kollar upp det i alla fall! Tack!
 
Har samma problem med min, nån som blivit nå klokare?
 
P pwskg skrev:
Har samma problem med min, nån som blivit nå klokare?
Japp. Jag köpte ett nytt filter enligt länk nedan. Blev bättre efter ordentlig rengöring, som var duktigt jobbigt. Blir aldrig mer något från whirlpool i detta hus! 😊

https://quickparts.se/filter-med-hx-holder/303217/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.