N Niq skrev:
Vid vilken temperatur brinner aspest❓
Stoppa en qvick silver termometer i brasan får du se!
 
P Pin skrev:
Får jag elda icke-trädgårdsavfall i min trädgård nästa vecka? Det blir dock en del blad i brasan. Det är no-go zon 4 (Malme).
Malme?

Här i Östergötland eldas icke trädgårdsavfall (bilar) främst på parkeringar i utsatta områden som Ryd, Hageby och Skäggetorp. Hur man gör i trädgårdar och trädgårdsstäder bör vara helt upp till fastighetsägarna.
 
  • Haha
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Malme?

Här i Östergötland eldas icke trädgårdsavfall (bilar) främst på parkeringar i utsatta områden som Ryd, Hageby och Skäggetorp. Hur man gör i trädgårdar och trädgårdsstäder bör vara helt upp till fastighetsägarna.
Nu har grannarna i Malme låst sina flerbilsgarage. Vet dock inte om bilarna ska vara utanför eller innanför.

Skäggetorp har jag varit för länge sedan men minns inte att det var Nalmeiter där.
 
N Niq skrev:
Vid vilken temperatur brinner aspest❓
En temperatur som kan åstadkommas av en kompetent balrog!
Tips till berörda: ange att ett utrotningshotat, rödlistat sagoväsen av knepig bevarandestatus ska biträda vid avfallsförbränningen, då blir det godkänt direkt! Myndigheter älskar sånt, 'biologisk mångfald' är nyckelbegrepp.
 
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
En temperatur som kan åstadkommas av en kompetent balrog!
Tips till berörda: ange att ett utrotningshotat, rödlistat sagoväsen av knepig bevarandestatus ska biträda vid avfallsförbränningen, då blir det godkänt direkt! Myndigheter älskar sånt, 'biologisk mångfald' är nyckelbegrepp.
Sådana djur och växter bör bekämpas, rödlistor är av ondo liksom allt för reglerad förbränning.
 
F fribygg skrev:
Sådana djur och växter bör bekämpas, rödlistor är av ondo liksom allt för reglerad förbränning.
Asså, jag personligen hade ju inte gett mig på att bekämpa belryg! Sen får du tangentbordskriga bäst du vill, mister Sigurd Balrogbane.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Varför är ni så rädda för syltrygen?
 
Claes Sörmland
Äkta pizza napoletana kräver dessa temperaturer.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Äkta pizza napoletana kräver dessa temperaturer.
Då går det snabbare än ”femton minuter en kvart”
 
Claes Sörmland
P Pin skrev:
Då går det snabbare än ”femton minuter en kvart”
Riktig napolitansk pizza får bara vara i ugnen i 60-90 sekunder. Och det måste vara vedeldat.
 
Det är bara Ecthelion,Tuor,Glorfindel och Gandalf som någonsin dödat en Balrog
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Riktig napolitansk pizza får bara vara i ugnen i 60-90 sekunder. Och det måste vara vedeldat.
Och de fakturerar för en kvart! Är det ett hantverk att baka pizza?! Vad kommer härnäst? Falafel för 100+ kr som tar en minut att servera eller öl för samma pris som kommer direkt ur kallvattenkranen plus extrakt typ colan på hamburgerrestaurangen.

Jag motfakturerar min restid på 4 + 4 minuter till pizzerian. Så här fungerar det inte för IT genier eller ingenjörer. Inte ens läkare.
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Asså, jag personligen hade ju inte gett mig på att bekämpa belryg!
Du är väl smålänning, inte kan man begära att du ska klara det..
 
Claes Sörmland
Smålänningar ska hålla sig till ostkaka och inte baka äkta napolitansk pizza.
 
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Smålänningar ska hålla sig till ostkaka och inte baka äkta napolitansk pizza.
Grädde och hjortronsylt på pizzan bryter mot 11 budordet. Fruktbudet.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.