Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag orkar inte läsa hela tråden (nej, inget alls faktiskt, fast skit i det du!), men bedömer min klokskap som oundgänglig. Här är en detalj jag hängt upp mig på.
[bild]
Ingen jävla galghumor...
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Helena S och 5 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Man har inte frukt i mat.
Banan är frukt.
Rostbröd är inte mat.
Så du menar att man kan ha banan på rostbröd?
 
M mrsnhp skrev:
Så du menar att man kan ha banan på rostbröd?
Visst, men det ska vara banan på orostat rostbröd, och kaffe med ovispad vispgrädde.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Så du menar att man kan ha banan på rostbröd?
Jag måste puddla

Banan är inte frukt
Banan är bär

Du kan kombinera med jordnötssmör som då alltså är gjort inte av nötter utan ärtor

Rostbröd är fortfarande inte bröd

Inget är vad det verkar vara

Nu anar jag varför du inte stannade på frukost.
 
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag orkar inte läsa hela tråden (nej, inget alls faktiskt, fast skit i det du!), men bedömer min klokskap som oundgänglig. Här är en detalj jag hängt upp mig på.
[bild]
Den har helt klart fel färg och saknar silvertejp
 
M mrsnhp skrev:
Så du menar att man kan ha banan på rostbröd?
Eller pizza eller annan valfri svensk maträtt
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Om man fingrar på en gris i grannens hönshus… blir det då pulled pork?
 
  • Gilla
  • Haha
Mekplatsen och 1 till
  • Laddar…
Får jag elda icke-trädgårdsavfall i min trädgård nästa vecka? Det blir dock en del blad i brasan. Det är no-go zon 4 (Malme).
 
S Saelen skrev:
Om man fingrar på en gris i grannens hönshus… blir det då pulled pork?
Du måste ju dra den för att den ska bli pulled
 
P Pin skrev:
Får jag elda icke-trädgårdsavfall i min trädgård nästa vecka? Det blir dock en del blad i brasan. Det är no-go zon 4 (Malme).
Definiera icke trädgårdsavfall. Tex möbler,mattor,bildäck,koraner,biblar och tanaker går bra
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
P Pin skrev:
Får jag elda icke-trädgårdsavfall i min trädgård nästa vecka? Det blir dock en del blad i brasan. Det är no-go zon 4 (Malme).
Men har du inte hängt med alls i hur regelverket ska tolkas?! Du måste läsa i avfallsförordningen och ta reda på vilken avfallskod det gäller, och sedan söka tillstånd för lokal förbränning av avfallet!

Några förslag:
01 01 02 Avfall från brytning av icke-metallhaltiga material
02 02 03 Material som är olämpliga för konsumtion eller beredning
03 01 01 Bark- och korkavfall
03 03 08 Avfall från sortering av papper och papp för återvinning
04 02 21 Avfall från oförädlade textilfibrer
17 06 05* Byggmaterial som innehåller aspest

Den sista är lite inom parentes, eftersom den lilla asterisken betyder Farligt Avfall, och det gillar inte kommunen när det är något farligt. Om du tar bort asterisken i din ansökan går det nog bra ändå, det är ju inte som att nån trött tjänsteperson orkar sitta och leta bland alla cirka 24 miljoner avfallskoder!
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
N Niq skrev:
Definiera icke trädgårdsavfall. Tex möbler,mattor,bildäck,koraner,biblar och tanaker går bra
Det är en gammal bok utan relevant innehåll idag. Bilar och däck kanske brinner om grannarna surnar till.
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det är en gammal bok utan relevant innehåll idag. Bilar och däck kanske brinner om grannarna surnar till.
Den gamla boken brinner bäst om den är utan blad. Sätt eld på granen bredvid.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Men har du inte hängt med alls i hur regelverket ska tolkas?! Du måste läsa i avfallsförordningen och ta reda på vilken avfallskod det gäller, och sedan söka tillstånd för lokal förbränning av avfallet!

Några förslag:
01 01 02 Avfall från brytning av icke-metallhaltiga material
02 02 03 Material som är olämpliga för konsumtion eller beredning
03 01 01 Bark- och korkavfall
03 03 08 Avfall från sortering av papper och papp för återvinning
04 02 21 Avfall från oförädlade textilfibrer
17 06 05* Byggmaterial som innehåller aspest

Den sista är lite inom parentes, eftersom den lilla asterisken betyder Farligt Avfall, och det gillar inte kommunen när det är något farligt. Om du tar bort asterisken i din ansökan går det nog bra ändå, det är ju inte som att nån trött tjänsteperson orkar sitta och leta bland alla cirka 24 miljoner avfallskoder!
Vid vilken temperatur brinner aspest❓
 
kashieda kashieda skrev:
Den gamla boken brinner bäst om den är utan blad. Sätt eld på granen bredvid.
Men vad ska jag göra med bladen? Sjukt drygt att mata in dem ett och ett i dokumentförstöraren. Orka!

Granen är skinntorr och brinner nog som fnöske. Ett barr är på min tomt så jag har koncession på att utrota granen. Det står att spå i ett av bladen jag inte ids destruera.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.