Har en AEG EX 125 ES centrumslip som varit behändig då jag renoverat husets fönster. Men något besviken på livslängden på kardborreplattan för jag tycker det var väl kort tid då allt satt fast som det skulle. Då pappret släpper under slipning blir man mindre glad. Nödlösning att hålla tryck så det stannar men maskinen ska göra vad den ska utan sådana abrovincher. Har provat att bortsa till kardborreplattan men med klent resultat. Finns någon mirakelmetod att få liv i den igen eller måste man köpa nytt redan? I så fall, original eller finns pirater av anständig kvalitet?
 
S
Har du använt slipnät typ Abranet utan padsaver? I så fall är det orsaken.
Du kan beställa ny slipplatta av en återförsäljare.
 
Jag minns den gången jag slipade med enbart kardborren..........det gick sådär. Köp ny platta och var rädd om den.
/W
 
S sinuslinus skrev:
Har du använt slipnät typ Abranet utan padsaver? I så fall är det orsaken.
Du kan beställa ny slipplatta av en återförsäljare.
Slipnät? Vi pratar väl vanligt sandpapper med olika grovlek? Padsaver? Jag köpte ett paket runda slippapper av olika grovlek som var anpassade till maskinen. Skulle butiken hänga upp slippapper som skadar plattan med kardborrefäste? Förstår inte inlägget så tacksam om du utvecklar :)
 
S
D DanMicke skrev:
Slipnät? Vi pratar väl vanligt sandpapper med olika grovlek? Padsaver? Jag köpte ett paket runda slippapper av olika grovlek som var anpassade till maskinen. Skulle butiken hänga upp slippapper som skadar plattan med kardborrefäste? Förstår inte inlägget så tacksam om du utvecklar :)
Här är en bild på Abranet. Ett slipnät som håller mycket längre än vanliga papper och det blir bättre utsug och mindre igenkladdning.
Man behöver ha en löstagbar padsaver mellan nätet och slipplattan. Det är som en dubbelhäftande kardeborreduk.
 
  • Rund Abranet-slipnät med en yta designad för effektivt utsug och mindre igensättning, avsedd för slipmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S sinuslinus skrev:
Här är en bild på Abranet. Ett slipnät som håller mycket längre än vanliga papper och det blir bättre utsug och mindre igenkladdning.
Man behöver ha en löstagbar padsaver mellan nätet och slipplattan. Det är som en dubbelhäftande kardeborreduk.
Ok. Ska kolla upp. Men det är då ett faktum att jag måste byta kardborreplattan?
 
S
Du kan testa att köpa en padsaver. Den fäster lättare än slippappret. Slipplattan blir lite mjukare med den vilket kan vara både en fördel och en nackdel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.