Hade tänkt mig ett mindre projekt att putsa om löst sittande puts på min betongsockel. Tyvärr var det inte putsen som var lös utan djupare skada.
Tar tacksamt emot hjälp om hur jag bäst lagar hörnet.
 
  • Skadad betongsockel där puts har losnat, exponerande underlaget vid ett hus hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du har skrapat bort allt löst är det väl bara att blanda betong och fylla ut? Det är inte så svårt att få till hörnet om du har rätt teknik. Det finns mkt videos på youtube hur man gör.

Det kanske finns någon lämpligare produkt än betong också.
 
N
Först tejpar du och täcker teglet, får du betong på teglet får du inte bort det snyggt.
Slå på finbetong i omgångar, stoppa in sten du hittar på marken om du vill, inte tegel.
Den sista 5-10mm kör du med 1 mm c-bruk, weber 135. Eller annat märke.
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
N neo11 skrev:
Först tejpar du och täcker teglet, får du betong på teglet får du inte bort det snyggt.
Slå på finbetong i omgångar, stoppa in sten du hittar på marken om du vill, inte tegel.
Den sista 5-10mm kör du med 1 mm c-bruk, weber 135. Eller annat märke.
Du som verkar kunnig om sånt här, om det istället hade varit nåt man skulle gå på, hade man fortfarande kunnat använda weber 135 för det sista lagret eller hade det spruckit?
Finns det nåt annat du hade använt för att jämna till en yta av betong som belastas (inte av bil och liknande?)

Sorry att jag kapar din tråd TS! 😬
 
N
Inte 135, hur tjock är ytan då?
Bild kanske?
 
N neo11 skrev:
Inte 135, hur tjock är ytan då?
Bild kanske?
Jag ska göra en egen tråd om det kanske. Det är en liten "ramp" upp till en sopstation. Betong. Men ojämn. Vore snyggt att putsa till med nåt bruk. Kanske man kan få till 10 mm tjocklek utan att det blir konstigt.
 
N
Gör det, och några bilder. Svårt att svara annars.
Men lägg den i "Fasad"
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.