Hej!
Hur kopplar jag ihop detta? Det har suttit ihop förut men jag var inte med när det plockades ner och nu ska det upp! Sladden med tejp går från en elcentral/liknande, ska kopplas till dosan som leder till lysrör, lyseknapp och uttag. Men jag fattar inte hur jag ska få ihop det..
 
  • Person som håller i avskalad elsladd nära en öppen kopplingsdosa med synliga ledningar mot gul takyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mjaa alltså jag försöker inte vara ett svin här, men med fråga på denna nivå är nog bästa svaret: ta in en elektriker, svär över pengarna, titta hur de gjorde, läs på ordentligt och gör det själv nästa gång.
 
  • Gilla
AndersS och 2 till
  • Laddar…
Hur är det kopplat i lysknappen?
 
A anis16 skrev:
Hur är det kopplat i lysknappen?
Precis. Vi vill se hur det är kopplat i andra änden av femledaren (alltså lampknappen och uttaget) innan vi fäller dom.
 
Man ser väl avklippta kablarna?
Hur som helst ska du inte ge dig på det själv om du inte är säker. Är själv utbildad elektriker men det var så längesedan så jag skulle nog inte ge mig på något jag inte förstår.
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Man ser väl avklippta kablarna?
Jo, men det var ju just det där med att förstå...

Jag kopplar heller inte in något jag inte förstår, oavsett hur det var kopplat innan det blev urkopplat.
 
  • Gilla
frause
  • Laddar…
Vill inte vara otrevlig, men utifrån frågans kunskapsnivå tar jag det ett steg till. Kablarna är avklippta, har du verktyg och kunskap om hur man skalar trådarna utan att skada dem, gället även att avmantla på kabel?
Du kanske inte behöver en elektriker men hjälp av någon på plats som "kan lite mera".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.