Nu hindrar betalväggen att man läser artikeln. Kan du sammanfatta??
 
  • Gilla
ErikFalken och 1 till
  • Laddar…
Den korta sammanfattningen är att de erbjudits ca 200kSek för att reparera och åtgärda.... Det syns ju på bilderna att det är någon toa inblandad, hela värmesystemet är rivet osv
Firmorna som Lf har tagit dit har inte haft utbildning på vad de sysslar med, någon firma kom och sög ur isolering och grunden med sugbil, de skulle vidare och BLÅSA IN isolering på två hus dagen efter...
Jag kan varmt rekommendera att lösa en endags prenumeration för att läsa, väl investerade pengar.
 
  • Wow
Lilllen
  • Laddar…
Jag har sett och hört många historier hur folk har blåst ur sina hus pga hussvamp för att sen stå i en ruin av ett obrukbart hem. Även egen erfarenhet av just detta.

Min lärdom är att blås inte ur huset. Ta bort det värsta utan att förstöra huset.
Spruta Boracol, installera avfuktare överallt med HEPA filter.

Fortsätt leva i huset.
Får du det torrt så avstannar processen eller utvecklas enormt långsamt. Du hinner dö innan huset blir obrukbart.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Cole123 Cole123 skrev:
Jag har sett och hört många historier hur folk har blåst ur sina hus pga hussvamp för att sen stå i en ruin av ett obrukbart hem. Även egen erfarenhet av just detta.

Min lärdom är att blås inte ur huset. Ta bort det värsta utan att förstöra huset.
Spruta Boracol, installera avfuktare överallt med HEPA filter.

Fortsätt leva i huset.
Får du det torrt så avstannar processen eller utvecklas enormt långsamt. Du hinner dö innan huset blir obrukbart.
Ännu värre för nästa kund som får hussvamp inblåst.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.